معرفی پوشش و عملیات حرارتی با ابزار Finish

در جدیدترین نسخه  نرم افزار اتودسک اینونتور یعنی Autodesk inventor 2024 ابزار Finish در محیط مدل سازی سه بعدی و محیط مونتاژ اضافه شده است به کاربر این اجازه را می دهد تا کلیه جزئیات سطح را در محیط مدل سازی سه بعدی و مونتاژ نرم افزار اضافه کند.این عملیات می تواند شامل پوشش مواد، عملیات سطحی ، عملیات حرارتی و رنگ گردد.

ابزار Finish  که در اینونتور ۲۰۲۴  به نرم افزار اضافه شده است  روند مستندسازی طرح را ساده می کند. این ابزار به طراحان اجازه می دهد تا عناصری مانند پوشش مواد (material coating or surface finish).عملیات حرارتی، بافت سطح و رنگ را در طرح های خود ادغام کنند. چیزی که آن را متمایز می کند ادغام یکپارچه آن با ابزارهای    Model States ، iPart  و iAssembly است که تطبیق پذیری فرآیند طراحی شما را افزایش می دهد.

با ابزار Finish وقتی وقتی پوشش ها را اضافه می‌کنید، باعث اضافه شدن مواد اضافی و وزن را به مدل نمی کند و همچنین فاصله و گپ در قطعات مونتاژ را تغییر نمی‌دهد. در واقع با اعمال ابزار Finish  ابعاد قطعات بدون در نظر گرفتن تعداد پرداخت های اعمال شده ثابت می ماند. در حالی که این محدودیت تضمین می‌کند که طرح‌های شما ابعاد اصلی خود را حفظ می‌کنند و انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کنند، ما می‌دانیم که این ممکن است با همه سناریوهای مورد استفاده مطابقت نداشته باشد.

چون ابزار Finish به عنوان یک نمایه در نظر گرفته می شود لذا مقادیر دستور Finish به راحتی در پنجره پارامترها قابل دسترسی هستند و جنبه هایی مانند محاسبه مقادیر رنگ را آسان می کند. همچنین به سادگی می توان اطلاعات درج شده با ابزار Finish  را از محیط ترسیم یا Model Based Definition بازیابی کنید که با هر تغییری به طور خودکار به روز می شوند. این ویژگی به‌روزرسانی خودکار تضمین می‌کند که فرایند طراحی همیشه دقیق و به‌روز هستند.

درمحیط نقشه کشی نرم افزار اینونتور( Drawings) یک دسته بندی جدید از نوع “Parameters – Finish” به ابزارهای Leader Text و Format Text اضافه می شود تا امکان استفاده از اطلاعات Finish در ترسیم و یادداشت ها فراهم شود. این پارامترها در صورت تغییر در محیط مدل سازی به طور خودکار به روز می شوند. این کار با افزودن اطلاعات فرآیند ساخت اضافی به اسناد، طراحی شما را بهبود می بخشد.

هر تنظیم ویژگی Finish دارای یک پارامتر با نام منحصر به فرد مربوطه در دسته “Parameters Finish” در گفتگوی پارامترها است. تمام پارامترهای Finish را می توان صادر کرد. پارامترهای صادر شده در iProperties نمایش داده می شوند. توجه داشته باشید که تغییر iProperties بر پارامترهای ویژگی Finish مدل تأثیری ندارد.

یکی دیگر از قابلیت های دیگر این ابزار دسترسی به فایل finish.xml در فهرست داده های طراحی است. بهینه سازی این فایل به شما امکان می دهد سفارشی سازی های بیشتری را به فرآیند Finish اضافه کنید. به اشتراک گذاری این فایل در بین همکاران و کاربران دیگر باعث ایجاد همکاری و هماهنگی در طراحی می شود. حتی می‌توانید تنظیمات اولیه را برای پیکربندی‌های نهایی خاص ایجاد کنید و گردش کار خود را بهینه کنید.

در گردش کار فایل XML، می توانید مواد و ظاهر خود را که در یک کتابخانه جداگانه ذخیره شده اند، تغییر دهید. فرآیندهای Finish مجموعه ای منحصر به فرد از فرایندهای پایانی  از پیش تعریف شده را ارائه می دهند که به شما انعطاف پذیری برای انتخاب فرایند  پایانی از قبیل صافی سطح، عملیات حرارتی برای طراحی خود می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.