چالش مدلسازی قطعات پیچیده در اتودسک اینونتور

در این بخش چالش مدل سازی قطعات پیچیده  در نرم افزار اتودسک اینونتور قرار داده شده است. ما اعضای انجمن اینونتور ایران با آغاز سال جدید ۱۴۰۳ نقشه مدل های پیچیده  و یا فایل   Step از یک قطعه پیچیده را برای شما در این بخش قرار خواهیم داد ملاک آزمون و انجام چالش  فرایند مدل سازی و روش انجام آن می باشد . اگر اندازه ای در نقشه نیست شما با در نظر گرفتن ابعاد کلی و مقیاس نقشه آنرا حدس زده و مدل را کامل کنید . فرایند انجام مدل های چالشی برای مدل سازی سه بعدی Part معمولا به کمک سطوح در بخش  Surface  محیط مدل سازی قابل انجام است همچنین مدل هایی از ورق فلزی Sheet Metal هم در نظر داریم که به مرور زمان آنرا قرار خواهیم داد.

خیلی خوشبخت می شویم که پاسخ مدل های پیچیده را برای ما ارسال نمایید تا ما به نام شما عزیزان در بخش پاسخ چالش ها آن را آپلود کنیم تا در اختیار دیگر عزیران قرار بگیرد. پس نکته آخر اینکه ما در بخش چالش ها منتظر مدل های شما هستیم تا آنرا در قسمت پاسخ ها با نام شما و یا نام شرکت شما آنرا آپلود کنیم. این پست با قرار گرفتن هر مدل و نقشه جدید آپدیت می گردد.آدرس ارسال پاسخ ها و مدل های شما در بخش تماس با ما آمده است.

چالش مدلسازی در اتودسک اینونتور:

چالش ا- Part Plastic

با کلیک روی عکس فایل pdf نقشه این قطعه و همچنین فایل STP آنرا دانلود نمایید.

———- تا امروز که دهم فروردین ۱۴۰۳ است حدود ۱۰ نفر از دوستان در اولین چالش مدلسازی در نرم افزار اینونتور شرکت کردند ولی متاسفانه هیچ کدام مدل درستی از آنچه مورد نظر است هنوز ارسال نکرده اند. همچنان منتطر ارسال مدل های شما هستیم.

 

چالش ۲- Sheet Metal Model

مدلسازی قطعات در محیط  Sheet Metal نرم افزار Autodesk Inventor  از اهمیت بالایی برخوردار است. در این محیط با تعریف Sheet Metal Style که منجر به معرفی K-Factor ، Thickness   و خصوصیات دیگر همچون شعاع خم میگردد  مدلسازی شروع می شود.نکته مهم برای شرکت هایی که از ورق های گرانقیمت همچون ورق مسی  استفاده می کنند و ورق ها دچار چندین خم (Bending) در مجموعه مونتاژی می شوند پیداکردن عدد دقیق K_Factor است که محاسبه درست و دقیق ورق گسترده از این فاکتور مهم انجام می شود نرم افزار اینونتور برای انتخاب دقیق K_Factor چندین مسیر را معرفی می کند. در کلاس های آموزش نرم افزار اینونتور که در انجمن اینونتور ایران برگزار می گردد ما با تجربه ای که داریم هم به صورت تئوری و هم محاسباتی روش دقیق پیدا کردن این عدد را آموزش می دهیم. در چالش زیراز چند تکنیک مهم در مدل سازی ورق فلزی استفاده شده است. لطفا قبل از هر قضاوتی از ساده یا پیچیده بودن مدل شروع به مدل سازی کنید. در آخر مدل سازی در محیط ورق فلزی باید بتوان مدل گسترده Sheet Metal را ایجاد نمود . خیلی خوشبخت می شویم که پاسخ مدل های پیچیده را برای ما ارسال نمایید تا ما به نام شما عزیزان در بخش پاسخ چالش ها آن را آپلود کنیم تا در اختیار دیگر عزیران قرار بگیرد. برای دریافت نقشه pdf و فایل STP  مدل زیر بر روی شکل زیر کلیک نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.