قابلیت جدید نسخه Inventor 2024.1

نسخه Autodesk Inventor 2024-1 مدتی است که در دسترس کاربران نرم افزار اتودسک اینونتور قرار گرفته است. این نسخه از نرم افزار اینونتور ۲۰۲۴ همراه با قابلیت های جدیدی در محیط های مختلف است که در این پست قابلیت های جدید محیط ۳D Modling نسخه ایینونتور ۱-۲۰۲۴   مورد ارزیابی قرار می دهیم.

  • استفاده از صفحات استاندارد در ابزارهای کاربردی

در ورژن جدید نرم افزار اینونتور صفحات استاندارد XY , YZ , ZX برای ابزارهایی قابل دسترستر شده اند. استفاده ازصفحات کاری استاندارد که در مورورگر نرم محیط Part در دسترس بودند در کادر پنجره ابزارهایی نطیر Mirror ,  Make components , Rectangular Pattern , Circular Pattern  قرار گرفته اند و دسترسی آنها ساده تر شده است.

  • قابلیت جدید ۳D Annotation

در حین ایجاد حاشیه نویسی های سه بعدی (۳DA)، گزینه منوی کلیک راست برای تغییر صفحه حاشیه نویسی از Select Next Candidate Plane به Change to Next Candidate Plane تغییر نام داده است.

 

همچنین اضافه شدن ابزار Add Vertex در تب Annotation قابلیت استفاده آن را افزایش داده است ( Context Menu items moved)  برای این کار

هنگام ویرایش یک حاشیه نویسی  (Annotation)  که دارای یک مرجع است، می‌توانید راست کلیک کنید و گزینه Add Vertex یا Delete Vertex را انتخاب کنید تا ظاهر مرجع مورد نظر را تغییر دهید. با این نسخه، موقعیت آن دو دستور در منوی زمینه تغییر کرده است.در نسخه جدید نرم افزار اینونتور ۲۰۲۴-۱  با دوبار کلیک بر روی گره مرورگر حاشیه نویسی امکان ویرایش متن یادداشت بوجود آمده است. هر چند از منوی رایت کلیک نیز نیز می توان برای ویرایش استفاده کرد.

 

  • قابلیت جدید ابزار Delete Face

در نسخه ۲۰۲۴ اینونتور وضعیت آخرین استفاده از گزینه Heal Remaining Faces اکنون در ابزار Delete Face به خاطر سپرده می شود، حتی اگر گفتگو لغو شود. یک بار آن را انتخاب کنید و از آن نقطه به بعد، به خاطر بسپارید تنظیم پیش فرض لغو انتخاب شده است.

 

 

 

·       ابزار Sweep

نرم افزار اتودسک اینونتور در نسخه ۲۰۲۴-۱ خود قابلیت ابزار Sweep را گسترش داده است. هنگام استفاده از دستور Sweep، می‌توانید هنگام استفاده از دکمه Apply برای ایجاد یک مسیر دیگر، طرح مسیر را قابل مشاهده نگه دارید. برای این کار باید در پانل ویژگی Sweep، در منوی تنظیمات پیشرفته، گزینه Keep sketch قابل مشاهده در ( + ) را انتخاب کنید.

  •   ارسال face برای فایل DXF

هنگام استفاده از دستور Export Face As برای صادر کردن یک سطح (Face)با ویژگی های علامت گذاری شده برای فایل DXF، تنظیمات لایه Mark Style در فایل DXF نگه داشته می شود.

  • تغییرات ابزار Finish

ابزار Finish  که در نسخه ۲۰۲۴ در محیط ۳D Model به نرم افزار اضافه شده بود در این ورژن از نر م افزار اینونتور گسترده تر شده است . در پست قبلی انجمن اینوتور ایران در خصوص ویژگی های این ابزار نوشته بودیم.   خاصیت نمایش چشمی  به شما امکان می دهد با انتخاب آنها در صحنه یا در مرورگر، از تنظیمات موجود در پایان استفاده مجدد کنید. توجه داشته باشید که فقط می توان از همان کامپوننت پایان ها را انتخاب کرد. مطمئن شوید که تنظیمات از قبل را فعال کرده اید تا فرمان را ببینید.

همچنین در ابزار finish   اکنون چک باکس Export all Finish Parameters به قسمت Advanced Properties پانل ویژگی اضافه می شود. در نتیجه انتخاب همه پارامترهای ابزار finish به طور همزمان برای انتقال آسان تر شده است. پس از انتخاب، تمام پارامترهایFinish به طور خودکار برای صادرات به iProperties سفارشی انتخاب می شوند.

پارامترهای ویژگی ابزار Finish اکنون می‌توانند در نمایه های iPart ویا iAssembly با استفاده از گردش‌های کاری نویسنده ثبت شوند. همچنین اگر فایل منبع Finish (Finish.xml) حاوی خطا باشد، نامعتبر باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد، یک پیام خطا نمایش داده می شود و فقط نوع یا انواع Finish موجود در پایان موجود برای ویرایش یا اعمال فعال است. اعمال هر نوع پرداخت دیگری امکان پذیر نیست. با این حال، می توانید از Property Eye Dropper برای استفاده مجدد از تنظیمات موجود در ابزار Finish استفاده کنید.

در انتهای این پست یادآور می شویم که همواره ما در انجمن اینونتور ایران سعی خواهیم نمود که از شما را آخرین تغییرات و قابلیت های نرم اافزار اینونتور مطلع نماییم و در کلاس های آموزش گروهی و خصوصی و دوره های آموزش انجمن تمامی این تغییرات همراه با مثال توضیح داده می شود. منتظر ارسال پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

 

ه ۲۰۲۴

2 thoughts on “قابلیت جدید نسخه Inventor 2024.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.