آموزش Nesting با اتودسک اینونتور

طراحی الگوی برش بهینه از ورق خام به گونه ای که کمترین دورریز ( پرتی) را داشته باشد در صنایع بزرگی که در تولیدات خود از ورق فلزی در ابعاد و متریال مختلف استفاده می کنند اهمیت زیادی دارد. طرح بهینه چیدمان قطعات در ورق خام زمان تولید و هزینه ای ساخت را کاهش می دهد. نرم افزار Autodesk Inventor علاوه بر اینکه محیط طراحی و مدل سازی بسیار قدرتمندی در زمینه ورق فلزی دارد (Sheet Metal) یک افزونه بسیار قدرتمندی را نیز دارد که فرایند چینش الگوهای برش ورق خام را در بهینه ترین حالت انجام می دهد این افرونه Autodesk Nesting نام دارد.

 

 

علاوه بر صنایع فلزی که Nesting را استفاده می کنند صنایع چوب (Wood Working) نیز می توانند از این نرم افزار برای برش بهینه اشکال مختلف شیت چوب استفاده کنند. کابیت سازان و طراحان دکوراسیون داخلی از این نرم ازفزار برای کاهش هزینه های دورریز استفاده زیادی دارند. سرعت در چیدمان مختلف ورق چوبی در بهترین حالت هزینه های تولید را کاهش می دهد.

 

 

 

همانطور که گفته شد افزونه Nesting در نرم افزار اینونتور به مهندسین کمک می کند تا الگوهای برش ورق فلزی خود را به صورت بهینه تهیه کنند و بیشترین استفاده ممکن را از هر ورق فلز خام اولیه داشته باشند. با استفاده از این پلاگین قادر خواهید بود تا به راحتی طرح های Nesting مختلف را مقایسه کنید تا در نهایت بهینه ترین طرح برش ورق را بدست آورید تا هزینه های پروژه را نیز کاهش دهید و در انتها نیز می توانید برای تکمیل پروژه و ایجاد مسیر برش خروجی های خود را به صورت مدل های سه بعدی و یا فایل DXF ایجاد کنید.

قابلیت های این افزونه عبارت است از :

  • تعریف متریال مورد استفاده ( ورق خام) با ویژگی های شاخص آن ها نظیر اندازه، وزن و قیمت و یا ورق موجود در کارخانه با سایط غیر استاندارد برای پیش بینی هزینه ها و انتخاب بهینه ی طرح
  • انجام خودکار چینش Nesting در سرعترین زمان
  • تهیه خروجی به صورت مدل های سه بعدی و یا فایلDWG , DXF
  • تعیین جهت گیری (چرخش) های مجاز برای جلوگیری از ترک خوردگی هنگام خم شدن
  • مقایسه الگوهای مختلف برش ورق فلزی برای یافتن به صرفه ترین طرح با کمترین میزان دورریز
  • ویرایش الگوی برش فلزات و ایجاد مسیر برش بهینه بر روی ورق

به کمک افزونه CAM Inventor میتوان برای قطعات طرح شده فرایند Nesting طراحی شده را پس از G-Code گیری و انتخاب تجهیزات برش را اعمال نمود.

 

 

انجمن اینونتور ایران در دوره آموزش Inventor Nesting تمامی مباحث فنی ورق فلزی را در محیط Sheet Metal آموزش داده و با مثال های متنوع چیدمان درست ورق ها را در Nesting آموزش می دهد.برای صنایع چوب (Wood Working) نیز برگزاری این دوره به صورت تخصصی Nesting قابل اجرا است. برگزاری این دوره آموزش تخصصی هم به صورت گروهی در آموزشگاه و هم در محل شرکت کارفرما قابل اجرا است. علاوه بر این دوره به صورت خصوصی آنلاین نیز اجرا می گردد. جهت اطلاع از زمان و هزینه های دوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.