رفع خطای لایسنس و قراردادن کرک در فایروال ویندوز

(این نونشته در دی ماه ۱۴۰۲ ویرایش شده است.)

خطای عدم پیدا کردن لایسنس برای نرم افزارهای قفل شکسته  شرکت اتودسک که با کرک باز شده اند مخصوصا نرم افزارهای AutoCAD و Autodesk Inventor باعث اخلال در نصب و یا اخلال در باز کردن نرم افزار بعد از نصب می گردد. این خطا در نرم افزارهای قفل شکسته Autodesk Inventor و Autodesk AutoCAD  و در نسخه های اینونتور ۲۰۲۰ ، اینونتور ۲۰۲۱، اینونتور ۲۰۲۲ واینونتور ۲۰۲۳ (یا در نسخه های اتوکد) بوجود می آید . معمولا این خطا در هنگام نصب با خطای اتصال به اینترنت و یا صحیح نبودن سریال وارد شده در ابتدای نصب و یا اینکه در هنگام اجرای نرم افزار، با خطای لایسنس و در خواست اتصال به سایت اتودسک (Autodesk) و تهیه لایسنس اتفاق می افتد متن هایی مثل   Network License Not Available ، FlexNet License Finder , license checkout timed out در هنگام خطای لایسنس اینونتور گزارش می شود.  نکته مهم اینکه اگر پس از نصب برنامه با خطای license مواجه شدیم نباید کل برنامه را از نصب خارج کنیم .

 

در ادامه این پست به روش حل مشکل خطای Flexnet License Finder   می پردازیم.همان طور که گفته شد متن خطای لایسنس پس از نصب در نرم افزار  inventor در ورژن های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳   به صورت  Flexnet License Finder است. جهت رفع این خطا نیاز به نصب مجدد نرم افزار نیست فقط باید فرایند ذکر شده زیر را انجام دهید.

فرایند۱) ابتدا سرویس نصب شده  لایسنس را متوقف کنید. برای این کار از بخش Task Manager ویندوز به سربرگ Service  بروید و روی سرویس AdskLicensingSevice  کلیک راست کرده و گزینه Stop را انتخاب کنید.

فرایند۲) حذف نصب سرویس AdskLicensing را انجام دهید. برای انجام این کار در مسیر زیر فایل Uninstall.exe را اجرا کنید. وارد درایو  C  شده و به آدرس زیر رفته و با فایل Uninstall.exe را اجرا کنید و سرویس AdskLicensing را از نصب خارج کنید.

C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\AdskLicensing

فرایند ۳) فایل های پیوست شده را از مسیر زیر دانلود نمایید.

https://s25.picofile.com/file/8452314542/License_Patcher.zip.html

فرایند۴)  ابتدا از حالت فشرده خارج نمایید و سپس فایل اجرایی AdskLicensing-instakker.exe را نصب نمایید.

فرایند ۵) مرحله بعد فایل Patch.exe را اجرا و تا اتمام نصب منتظر می مانیم . حال مشکی لایسنس حل شده و نرم افزار قابل اجرا می باشد.

 

پس از انجام عملیات نصب لایسنس و گذشت زمان ممکن است لایسنس به دلیل اجرای نرم افزار هنگام online بودن با اینترنت یا شبکه های داخلی محیط کار دچار حذف گردد و عملا از کار بیافتد لذا برای اینکه این اتفاق تکرار نگردد باید لایسنس برنامه را بعد از crack در Firewall ویندوز و همچنین اگر سیستم دارای آنتی ویروس است آن را در Firewall ان قرار دهید.

نکته مهم: این موضوع ممکن است برای اکثر نرم افزارهای شرکت Autodesk مثل  Autodesk Rivit , autodesk Inventor, PowerMill, AutoCAd و … بیافتد. مسیر انجام قرار دادن لایسنس در Firewall ویندوز و یا آنتی ویروس یکسان است. لذا توسعه می گردد تمامی برنامه ها را در فایروال ویندوز و آنتی ویروس قرار دهید.

 

برای قرار دادن لایسنس نرم افزار در Firewall ویندوز و آنتی ویروس مسیر زیر را انجام دهید:

۱- اگر لایسنس نرم افزار از کار افتاده است دوباره عملیات بالا را ( ۵ فرایند) با روشن بودن اینترنت و از کار انداختن آنتی ویروس تکرار کنید تا از اکتیو بودن لایسنس مطمئن باشید.

۲-  به بخش Windows Defender Firewall ویندوز رفته و در قسمت Inbound Rules بروید و ابزار New Rule را بزنید.

۳- در  بخش بعدی باید مسیر اجرای برنامه مورد نظر مثل Autocad.EXE ویا  Inventor.exe را در سیستم پیدا کرده و  روی آیتم Block to Connection کلیک کنید . و از این قسمت خارج شوید.

۴- عملیات بالا را برای Outbound Rules بخش Windows Defender Firewall ویندوز تکرار کنید.

۵- این عملیات را برای آنتی ویروس سیستم خود نیز تکرار کنید.

با این فرایند Crack نرم افزار در بخش فایروال ویدوز و آنتی ویروس قرار می گیرد و خطای لایسنس از بین می رود.

 

 

29 thoughts on “رفع خطای لایسنس و قراردادن کرک در فایروال ویندوز

  1. سلام
    کارایی که نوشته بودید رو انجام دادم. اون ارور از بین رفته ولی برنامه تو همون وضعیت میمونه و اصلا باز نمیشه !!!

    1. سلاو و درود. عوامل مختلفی تاثیر گذار است. زبان سیستم عامل رو به لاتین تغییر بدین شاید درست شد. در آخر مجبور هستید ویندوز رو تغییر بدین و دوباره نصب کنید.

  2. سلام
    من هربار سیستم رو خاموش میکنم و بعد روشن میکنم این اخطار داده میشه و باید دوباره تمام مراحل بالا رو طی کنم. راه حل دائمی برای رفع این مشکل وجود نداره؟

  3. سلام وقتتون بخیر
    من سیستمم رو شبکه ادارست، برام اتوکد و مکس نصب میکنن،کرک میکنن،بعد یه مدت انگار وصل میشه به نت و ارور لایسنس میده،و دوباره کرک نمیشه به هیچ وجه،جالبه نت ما محدوده در حد ۱۰تا سایت داخلی.این روش هم جواب نداد که گفتین.
    آنیستال هم میکنن،دوباره نصب میکنن باز کرک نمیشه،به ناچار ویندوز عوض میکنن،ولی باز از کار می افته
    تو استارت اپ ویندوز نرم افزار استاپ شده،
    دلیلش چی میتونه باشه؟کلا من دسترسی ادمین ندارم حتی،واحد فناوری انجام میده.

    1. سلام و درود
      وقتی سیستم به شبکه وصل میشه و شما ادمین نباشیننرم افزارهای کرک شده وقتی خاموش و روشن میشن دچار مشکل میشن یه راه حل اینه که سیستم تون رو وقتی اوکی بود و کامل خاموش نکنید و با روش hibernate خاموش کنید . با این روش مشکلی برای لایسنس بوجود نمی یاد.

  4. سلام

    وقتی با اتوکد کار میکنم این پیام میاد و از برنامه خارج میشه 👇

    a software problem has caused autocad to close unexpectedly

    بنظرتون دلیلش چیه؟

  5. سلام. وقتی پچ رو اجرا میکنم WMIC.exe – system error باز میشه و این متن ارور رو نمایش میده:
    the program can’t start because VCRUNTIME140.dll is missing from your computer.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.