جایگزینی قطعات استاندارد در محیط مونتاژ

زمانی که در محیط مونتاژ نرم ازفزار اتودسک اینونتور مشغول ایجاد فایل مونتاژ هستید در خیلی از مواقع از قطعات کتابخانه مرکز محتویات اتودسک اینونتور استفاده می کنید. در کتابخانه مرکز محتویات بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ قطعه استاندارد آماده موجود است که با فراخونی آنها در محیط مونتاژ قرار می گیرند و بعنوان قطعات آماده استفاده می شوند. در برخی از موارد با توجه به نیاز طراحی باید قطعات استفاده شده را با قطعات دیگر جایگزین کنید. در ادامه این بحث روش جایگرین کردن قطعات استاتاندارد را با قطعات دیگر در نرم افزار Autodesk Inventor توضیح خواهیم داد.

 

به مثال زیر توجه کنید. این یک جعبه چوبی است که با دو لولای فلزی است و پیچ هایی که لولا را روی جعبه نگه می دارند بسیار کوتاه هستند. بنابراین این پیچ ها باید با پیچ هایی با طول بلند تر جایگزین گردند.

در شکل زیر درخت طراحی اینونتور را نشان می دهد ۸ عدد پیچ مشخص شده اند با توجه به ایکون ابتدای نام این پیچها مشخص است که این پیچها از قطعات کتابخانه مرکز محتویات احضار شده اند.

جهت جایگزین کردن این پیچ ها با پیچهای دیگر فرایند زیر را انجام دهید.

ابتدا پیچ جدید مورد نظر از کتابخانه مرکز محتویات را احضار کنید (Place From Content Center) و سپس کلید ALT را پایین نگه داشته و دبل کلیک کنید. اگر قبل از اینکه کلید OK را فشار دهید آیکون As Custom را بزنید می توانید این قطعات را بعنوان قطعه استاندارد ذخیره نمایید. توصیه ما این است که حتما این کار را انجام دهید زیرا جهت برای انتقال فایل مونتاژ به رایانه دیگر امکان انتقال بسیار ساده می شود چرا که این قطعات استاندارد در یک پوشه از پوشه مونتاژ ذخیره می گردند.

بعد از قرار دادن قطعه در محیط مونتاژ کلید OK را بزنید. مرحله بعد باید قطعه ای که می خواهید تعویض گردد را رایت کلیک کرده و با کمک ابزار Component و Replace All عملیات جایگزین کردن را انجام دهید. بااین عملیات تنامی قطعات به همراه تمامی قیود هندسی تعریف شده روی آنها جایگزین می شوند. در انتها می توان قطعه پیچ که در ابتدا احضار شده بود را پاک کرد.

امید واریم از این پست آموزش نرم افزار اینونتور استفاده کرده باشید. در کلاس های آنلاین و گروهی انجمن اینونتور ایران تمامی این مباحث به صورت عملی تمرین می گردد. جهت تماس برای ارائه اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

***** موضوعات و مباحث مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.