شبیه سازی حرکت در مجموعه مونتاژی با Drive Constraint

ابزار های زیادی در محیط مونتاژ نرم افزاراتودسک اینونتور وجود دارد که جهت صحه گذاری طرح و مجموعه طراحی شده کاربرد دارند. یکی از ابزار های پر کاربرد در محیط مونتاژ ابزار Drive Constraint است. با این ابزار می توان تغییرات مقدار یک قید را روی موقعیت قطعات وابسته به آن قید در مجموعه مونتاژی شبیه سازی کرد. برای آنکه این عملیات را انجام دهید باید یکی از قیود مونتاژی Angle، Mate ، ،Tangent یا Insert در مجموعه مونتاژ شده موجود باشد.

نکته  مهم در این ابزار این است که برای یک مجموعه مونتاژی در یک زمان فقط می توانید یک قید مونتاژ را به حرکت در آورید. برای انجام این کار در درخت طراحی روی آن قید کلیک راست نمایید و ابزار Drive Constraint را انتخاب نمایید. در پنجره مربوط به این دستور پارامترها را وارد نمایید:

Start : مقدار آغازین قید را وارد کنید.

End : مقدار پایانی قید وارد می گردد.

Pause Delay مقدار تاخیر زمانی بین دو فریم حرکت وارد می گردد.

 

 

میتوان فیلمی با قالب یک فایل انیمیشن با فرمت AVI تهیه نمود با زدن دکمه Record ضبط کردن فریم ها در سرعت مشخص شده و عملیات ذخیره سازی انیمیشن انجام می گیرد. بعد از تنظیم دکمه های کنترلی مربوط به ذخیره فیلم با دکمه Collision Detection میتوان شناسایی نقطه تداخل موضوعات برای قید مورد نظر را شناسایی نمود. این ابزار کمک بزرگی در تعیین عملکرد درست یک مکانیزم و تعیین عدم تداخل قطعات بر روی هم دارد.در این ابزار اندازه قید را در لحظه تداخل می توان تعیین نمود.

 

توضیح آخر اینکه در آموزش و تدریس خصوص نرم افزار inventor و کلاس های عمومی آموزش نرم افزار inventor که در آموزشگاه معتبر تدریس می گرددبه طور جامع و کامل تمامی تکنیک های مربوط به نحوه محرک سازی قطعات در محی مونتاژ  و موضوعات دیگر مربوط به این محیط آموزش داده خواهد شد  . امیدواریم شما را در این دوره ها ملاقات کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.