تنظیمات قیود هندسی در ترسیمات اتودسک اینونتور

در نرم افزار اتودسک اینونتور استفاده از قیود هندسی در هنگام ترسیم های دوبعدی (۲D Sketch) و همچنین ترسیم های سه بعدی (۳d Sketch) در کنار قیود اندازه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. الزام ایجاد قیود هندسی به صورت خودکار در هنگام ترسیم (Inferred Constriant) سرعت انجام ترسیم را بالا می برد و باعث می شود که با سرعت بالایی کل ترسیم را به حالت Full Constraint قرار گیرد که برای یک ترسیم الزامی است.

به مثال زیر و شکل توجه کنید:

در فضای part و محیط Sketch نرم افزار اینونتور قرار بگیرید.

قید عمود بودن (Perpendicular constraint) در هنگامی که خط کشیده می شود به صورت خودکار اعمال می گردد اما فرض کنید که بخواهیم زاویه بین خطوط را ۸۹ درجه قرار دهیم . اگر قرار باشد این کار را را انجام دهیم به مشکل برخواهیم خورد !.

 

هر زمان که بخواهید لزوم انجام خودکار قیود هتدسی را حذف کنید باید فرایند زیر را انجام دهید. یک راه حل این است که خط را با زاویه ای بیشتر از آنچه می خواهید ترسیم کنید و سپس مقدار زاویه را با قید اندازه اعمال کنید.

اما روش بهتر دیگری نیز وجود دارد:

هنگام کشیدن خط، کلید کنترل را پایین نگه دارید. این کار اعمال خودکار قید هندسی را غیر فعال می کند. در واقع در نرم افزار اینونتور در هر زمان نیاز به عدم ایجاد قید داشته باشیم باید همزمان کلید Ctrl را هنگام تولید قید را پایین نگه داریم.

نکته آخر اینکه در تنظیمات مربوط به قیود هندسی می توان در زمان کشیدن ترسیم،  الزام در اجرا و عملیاتی کردن خودکار قیود را حذف کرد. البته این عمل باعث می شود که هیچ گونه قید هندسی در هنگام ترسیم اعمال نگردد که تنظیم مناسبی به نظر نمی رسد.

 

مقالات و پست های مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.