رندرگینگ عکس با نرم افزار اینونتور

اکثر تولید کنندگان ماشین آلات و قطعات ، پس از طراحی مدل سه بعدی محصول ، با استفاده از تکنیک رندرینگ تصاویر صنعتی با کیفیتی را برای استفاده در کاتالوگ، تبلیغات سایت و بنرهای نمایشگاهی ایجاد می کنند . تکنیک رندرینگ پس از انجام مدلسازی و مهندسی معکوس و تخصیص متریال مورد نظر به اجزای مختلف طرح انجام می شود. محیط رندرگیری عکس در نرم افزار اتودسک اینونتور در بخش Inventor Studio  انجام می گردد.

جنس مواد که از کتابخانه متریال نرم افزار اتودسک اینونتور(Autodesk Inventor) بهره می گیرد در کیفیت عکس رندرشده تاثیر مستقیم دارد. در کنار آن خلاقیت کاربر در استفاده از نورپردازی مناسب روی طرح می تواند کیفیت عکس رندر شده را افزایش دهد. کاربر جهت افزایش کیفیت باید نحوه بازتاب و جذب نور را در هر نقطه (طبق قوانین فیزیک) محاسبه نموده و در نهایت تصویری از مدل سه بعدی قطعه، دستگاه و یا تجهیز مورد نظر ارائه نماید . در صورتیکه که طراح از مدل، متریال و نور مناسب استفاده نماید این تصویر با کیفیتی قابل قبول آماده می شود و می توان از آن در تبلیغات و به منظور ارائه بهتر محصول استفاده نمود.

این نکته قابل اهمیت است که انجام پروژه رندرینگ سه بعدی علاوه بر مهارت در مدل سازی سه بعدی، نیاز به داشتن اطلاعات و توانمندی در حوزه هنری و خلاقیت فردی نیز دارد. تنظیمات رندرگیری عکس در نرم افزار اتودسک اینونتور با تنظیم دوربین(Camera) و استفاده از سبک نورپردازی (Lighting Styles) شروع می شود.  هر یک از این بخش ها خود دارای تنظیمات مجزای دیگری می شوند.

 

***** پست ها و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.