نصب و کار همزمان دو نرم افزار اینونتور و سالیدورکز

در خیلی از شرکت های طراحی مکانیکی و یا کارگاه های ساخت و تولید ضرورت نصب و استفاده هم زمان نرم افزارهای  SolidWorks و Autodesk Inventor  بوجود می آید البته این موضوع فقط مختص کشور ایران و یا کشورهایی که از حالت قفل شکسته این نرم افزارها استفاده می کنند صدق می کند. در این پست روش رفع خطای استفاده همزمان در یک سیستم سخت افزاری توضیح داده می شود. معمولا با توجه به ورژن سیستم عامل دستگاه نصب همزمان سالید ورکز و اینونتور ما را دچار مشکل نمی کند. سیستم عامل ویندوز ۱۰ در خیلی از مواقع هنگام استفاده همزمان خظا هایی را گزارش می دهد که مربوط به خارج شدن نرم افزار از حالت Active می باشد . این خطا ممکن است با پیغام Could not obtain a license for SOLIDWORKS Standard  همراه باشد.

مطابق تجربه شخص خودم برای اینکه سیستم خطای Active را ایجاد نکند ابتدا باید نرم افزار SolidWorks را نصب نمود و پس از آن نرم افزار Inventor  را نصب و فعال کرد. شکل زیر عکس از کامپیوتر شخص خودم است که به طور همزمان دو نرم افزار Autodesk Inventor و SolidWorks راه اندازی شده اند.

نحوه فعال سازی اینوتورو یا روش رفع خطای license قبلا توضیح داده شده است. این لینک شما را به این موضوع سوق می دهد.

در هر حال اگر در سیستم شما نرم افزار SolidWorks بعد از نصب اینونتور دچار مشکل شد لایسنس شد با انجام  فرایند زیر مشکل حل خواهد شد. ابتدا وارد درایو C شده و فولدر Activator For SolidWoks را باز نمایید.

 

در ادامه دو بار روی فایل Imtools کلیک نمایید.

 

بعد از ورود به این پنجره  در سربرگ Start/Stop وارد شوید و گزینه Start Server را کلیک نمایید. پس از این کارها نرم افزار سالید ورکز دوباره فعال شده و هم زمان می توان دو نرم افزار اینونتور و سالیدورکز را فعال و کار کرد.

امیدوارم از این پست استفاده برده باشید در چند هفته اخیر بیشتر از ۱۰ مورد در خصوص این اشکال از من سوال شده و یا در قسمت پرسش و پاسخ سایت انجمن اینونتور از ما سوال شده است. من اکبر بشارتی مدیر انجمن اینونتور ایران و نویسنده این پست هستم امیدوارم با درج این پست و راه اندازی این سایت کمک ناچیزی به شما کرده باشم. موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.