معرفی نرم افزار Inventor Nesting

شرکت اتودسک با معرفی نرم افزار Autodesk Inventor Nesting گام بزرگی را در عرصه نرم افزارهای حوضه CAD ایجاد نمود. این نرم افزار با ویژگی های منحصر به فردی که ارائه می دهد می تواند اثر بزرگی را در طراحی و چیدمان اشکال و سازه های مختلف داشته باشد. اما نرم افزار Inventor Nesting چه جایگاهی را پر می کند و چگونه عمل می کند. انجمن تخصصی و آموزشی اینونتور با ارائه مقالات مختلف سعی در معرفی این نرم افزار دارد. نرم افزار Nesting  Inventor برای بهبنه سازی استفاده از ورقه های فولادی در برش قطعات و همچنین طراحی سازه هایی پیچیده و اشکال لانه ای و توخالی کاربرد دارد.

این نرم افزار دارای ویژگی هایی برای به اشتراک گذاری پروژه ها نیز می باشد که یکی از ویژگی های مهم Autodesk Inventor Nesting به شمار می رود. نرم افزار Inventor Nesting بطور خودکار مواد استفاده شده در ورقه های فلزی و مقادیر لازم برای ساخت سازه های مونتاژی و پیشرفته را پیدا می کند.  پس از آن از می تواند الگوهای مسطح در جایگاه خود چینش کند . ارتباط دو طرفه بین مدل های ایجاد شده در نرم افزار اینونتور  و افزونه Inventor Nesting وجود دارد بطوریکه هرگونه تغییر در مدل ها در چینش تولید شده در Inventor Nesting بروز رسانی می گردد.

 

از جمله ویژگی های نرم افزار Autodesk Inventor Nesting را می توان به عنوان زیر نام برد:

  • با چینش منطقی و درست قطعات برشی ضایعات مواد اولیه کاهش می بابد و استفاده از مواد در عملیات برش با CNC را بهینه می کند.
  • خروجی های DXF و DWG از مدل های نرم افزار Autodesk Inventor را دریافت می کند این خروجی شامل قطعات تودرتو و بهم ریخته ورق ها می باشد.
  • از قطعات تودرتو یک مدل سه بعدی ساخته و مسیرهای برش را با نرم افزار Inventor CAM ایجاد می کند و یا فایل DXF را می سازد. مدل های سه بعدی یک لانه ایجاد کنید و مسیرهای برش را با Inventor CAM ایجاد کنید یا پرونده های DXF را صادر کنید. از پرونده های DXF در اتوکد و سایر نرم افزارهای ساخت مسیرابزار استفاده می گردد.
  • قطعات تودرتو ورق فلزی (Sheet Metal) و مدل های مجموعه دریافت شده از نرم افزار  Inventor     و یا مدل های dxf و یا dwg از نرم افزارهای دیگر در فضای کار Nesting در نرم افزار  Inventor قرار می گیرد.
  • جزئیات مربوط به هزینه و زمان ماشینکاری و برش با نرم افزار Inventor Nesting قابل انجام است و همچنین گزارشات مربوط به هر یک از چیدن قطعات را مرور و مقایسه می کند.

در پست های بعدی آموزش کار با این افزونه و مراحل نصب و راه اندازی آن آموزش داده خواهد شد.

 

2 thoughts on “معرفی نرم افزار Inventor Nesting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.