تکنیک نیم برش در نقشه کشی مجموعه مونتاژی

نقشه های  فنی به منظور مستند سازی قطعات و مجموعه های مونتاژی در پروژه های صنعتی کاربرد دارند. همان طور که می دانید نرم افزار اتودسک اینونتور یک محیط بسیار قدرتمند برای ایجاد نقشه دارد که با دو فرمت idw و dwg قابل ذخیره شدن است. ابزار های متنوع نماگیری در نرم افزار Autodesk Inventor قابلیت این نرم افزار را افزایش داده است. در ادامه این پست شما را با یک تکنیک که امکان ایجاد نمای نیم برش از نمای ایزومتریک بر روی نماهای یک مجموعه مونتاژشده یا یک قطعه است آشنا می کنیم همچنین فایل تمرین این پست با کلیک بر روی شکل آخر این پست قابل دانلود می باشد..

در ابتدا با دو نمای Projected View  و Break Out View در محیط Drawing نرم افزار اتودسک اینونتورآشنا شویم.

نمای Projected View : این نما برای ایجاد نمای جانبی از نمای انتخاب شده بکار می رود که به دو صورت عمودی و ایزومتریک نما را ایجاد می کند.

نمای Break Out View : این نما بعنوان نمای  برشی موضعی به منظور نمایش بخش های داخلی قطعه یا مجموعه مونتاژ شده بکار می رود.

مثال زیر فرایند ایجاد یک نمای برشی موضعی جهت نمایش تقاطع دو سوراخ در مجموعه مونتاژ شده نمایش داده است.   با ایجاد نمای اصلی از آن یک نمای برشی ایجاد نمایید.

در ادامه با توجه به جنس و متریال قطعه هاشور مناسب آنرا ویرایش کنید .

برای نمایش بهتر از نمای برش دو قطعه گسکت ( واشر آب بند) و کپ پشتی را از هاشور خارج کرده ایم. برای این کار از ابزار Toggle off the Section Participation استفاده شده است.

در این قسمت می توانیم از تکنیک بکار گیری Projected View از نمای نمای Section View استفاده می کنیم. با این تکنیک نمای ایزومتریک از نمای نیم برش ایجاد می کنیم.

برای نمایش بهتر تقاطع دو سوراخ در قطعه سیلندر داخلی ابتدا یک نمای Break Out View ایجاد کرده ایم و سپس مطابق قبل با نمای Projected View به صورت سه بعدی و ایزومتریک نمایش دهید.

امید است از این پست استفاده برده باشید. فایل مونتاژ این پست قابل دانلود است شما می توانید با کلیک بر روی شکل بالا فایل مجموعه مونتاژی را ابتدا دانلود نمایید و سپس این تمرین را در محیط Drawing انجام دهید.

کارشناسان انجمن اینونتور ایران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما در همه زمینه های آموزش نرم افزار اینونتور هستند.هستند.جهت ارائه هر گونه پیشنهاد با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.