کاربرد ابزار unwrap برای طراحی سطوح پیچیده

ابزار  unwrap یکی از ابزار های مفیدی بود که از ورژن اینونتور ۲۰۲۰ به دستورات نرم افزار در پنل create محیط مدل سازی part اضافه شد. شاید این ابزار برای مدل سازی قطعات ساده کاربردی نداشته باشد ولی برای طراحان مواد کامپوزیت ,  ومهندسانی که با سطوح پیچیده سروکار دارند بسیار استفاده دارد.

در نرم افزار autodesk inventor   ابزار unwrap می تواند برای ایجاد یک سطح تخت از  تصویر هر سطح انتخاب شده بکار رود. در واقع هم برای قطعاتی که با مدلسازی سطح Surface Modeling ایجاد شده باشند و هم برای مدل های صلب Solid Model این ابزار قابل استفاده است.

 

در پنجره اجرای این ابزار قسمت های انتخاب سطوح و انتخاب یک آیکن جهت انتخاب سطوح زنجیره ای مماس بر هم وجود دارد. پس از انتخاب سطوح یک صفحه گسترده که با سطح انتخاب ابتدایی هم راستا است ظاهر می شود. انتخاب های بعدی پنجره این دستور به ما امکان تغیر در نتیجه خروجی را بصورت خروجی یک سطح یا سطوح جدا از هم را می دهد.

در مجموعه این ابزار زمانی کاربرد آن کاملا حیاتی می شود که با چالش های طراحی لوله piping و یا طراحی سطوح پیچیده مواجه باشیم. همچنین می توان خروجی سطوح ایجاد شده را بصورت dxf یا dwg برای کاربرد های بعدی استفاده نمود.

توضیح کامل به همراه مثال های مختلف کاربرد این ابزار قوی را در کلاس های آموزش نرم افزار اینونتور که توسط انجمن اینونتور برگزار می گردد را می توانید آموزش ببینید.

 

***** موضوعات و پست های مرتبط

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.