استفاده از بلوک های عنوان (Title Block) اتوکد در نرم افزار اینونتور

بسیاری از اجزای بکار گرفته شده در نرم ازافزار Auto CAD قابلیت استفاده در نرم افزار Inventor را دارند. یکی از این اجزاء بلوک عنوان (Title Blocks) می باشد.  بلوکهای عنوان  به عنوان یکی از منابع (Resources) مورد استفاده از محیط ترسیم (Drawing) در نرم افزار اینونتور  و اتوکد محسوب می شوند که مشخصات کامل مدل و طرح سه بعدی ایجاد شده از قبیل جنس، تاریخ ایجاد، نام طراح، عدد ویرایش طرح، نام شرکت سازنده، و …. در آن آورده می شود. بواسطه قدمت بیشتر نرم افزار اتوکد و ایجاد و طراحی بلوک عنوان با این نرم افزار در محیط اتوکد وجود دارد. در این پست روش استفاده از بلوک عنوان ایجاد شده در محیط نرم افزار اتوکد در نرم افزار اتودسک اینونتور آورده شده است.

در محیط ترسیم نرم افزار Inventor هر یک از الگوهای استاندارد دارای یک یا چند بلوک عنوان مختص به خود است که قابلیت ویرایش و شخصی سازی بلوک های عنوان نیز وجود دارد. با توجه به ارتباط نزدیک فایلهای اتوکد با فایلهای اینونتور امکان استفاده از بلوک های عنوان طراحی شده از نرم افزار AutoCAD در محیط Inventor نیز وجود دارد. مراحل زیر جهت استفاده از بلوک های عنوان اتوکد در اینونتور انجام می پذیرد:

  1. ابتدا بلوک عنوان موجود در نقشه فعال (Active Sheet) اینوتور را حدف نمایید.
  2. در نرم افزار اینونتور فایل dwg اتوکد که بلوک عنوان در آن ایجاد شده است را با فرمان open باز نمایید ( دقت کنید فایل به صورت open باز شود با انتخاب این حالت در بخش option پنجره open )
  3. در فایل باز شده روی بلوک عنوان رایت کلیک کرده و با ابزار Copy آنرا کپی نمایید.
  4. به فضای نقشه محیط اینونتور رفته و در قسمت Title Block رایت کلیک کرده و Define New Title Block را اجرا کنید. با این ابزار به فضای ترسیم می روید.
  5. روی صفحه گرافیک رفته و کلید Paste را بزنید.
  6. بلوک عنوان را در مکان مناسب قرارداده و استفاده نمایید. می توانید با زدن Edit Text هر قسمت از بلوک عنوان را ویرایش نمایید.

****** پست ها و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.