مقایسه فرمت DWG اتوکد و IDW اینونتور

شرکت اتودسک به عنوان سازنده نرم افزارهای AutoCAD و Inventor در حدود ۸ سال قبل امکان باز کردن و دیدن فایل های DWG نرم افزار اتوکد را در نرم افزار اینونتور فراهم نمود. این توسعه را می توان یکی از بزرگترین توسعه و بهبود هر دو نرم افزار قلمداد کرد. در این بین سردرگمی بین کاربران این دو نرم افزار ایجاد شد که AutoCAD DWG و یا Inventor DWG را کجا می توانند استفاده کنند در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم.

 

نکته۱: اگر پرونده ه و اسناد نقشه اینونتور را در قالب Inventor DWG ایجاد کرده اید می توانید آن را در نرم افزار اتوکد باز کنید.

نکته۲: برای ویرایش فایل های DWG اینونتور در نرم افزار اتوکد باید آن را به سبک Export باز کنید.

توضیح خلاصه اینکه:

فرمت های DWG و IDW نرم افزار اینونتور آن از نظر عملکردی کاملا یکسان هستند و هیچ گونه تفاوتی بین آن ها وجود ندارد در حالیکه فرمت DWG اینونتور در نرم افزار اتوکد قابل باز شدن می باشد و فرمت IDW اینونتور در اتوکد قابل باز شدن نیست.  این موضوع به این مفهوم نیست که قالب IDW استفاده ای ندارد این قالب در نرم افزار اینونتور براحتی باز شده و امکانات بی نظیری برای نقشه کشی در آن فراهم است.

این نکته هم قابل توضیح است که توانایی تغییرات فایل های DWG اینونتور در نرم افزار اتوکد محدود می باشد. برای رفع این محدودیت که فایل های DWG اینونتور در اتوکد کاملا قابل ویراش گردد باید بصورت export در اتوکد باز گردد.

File -> Export -> Export to DWG -> Under ‘Save as type, select ‘AutoCAD DWG Files’

 

***** موضوعات و پست های مرتبط

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.