ایجاد نماهای مختلف فایل های سه بعدی اینونتور در اتوکد

تبادل فایل بین نرم افزارهای اتودسک اینونتورو اتوکد همواره یکی از امتیازهای بزرگ شرکت ها و صنایعی است که همزمان با این دو نرم افزار کار می کنند. بسیاری از شرکت ها فنی مهندسی در زمینه های پتروشیمی و نفت و گاز و صنایع آب و واحدهای تولیدی بزرگ از شروع کار نقشه ها و مدل های خود را در نرم افزار AutoCAD کشیده اند و با نرم افزار مکانیکال دسک تاپ کار خود را ادامه داده اند. امتیاز این شرکت ها از ادامه فرایند طراحی و نقشه کشی با نرم افزار Autodesk Inventor این است که ارتباط نزدیکی بین فایل های DWG  ایجاد شده در این سه نرم افزار یعنی اتوکد، مکانیکال و اینونتور وجود دارد. در این پست با ابزاری در نرم افزار اتوکد آشنا می شویم که می تواند نماها و دیدهای مختلفی از فایل های سه بعدی و مدل های طراحی شده سه بعدی اینونتور با فرمت ipt  ( ویا فرمت iam و ipn ) را در نرم افزار اتوکد باز نماید و از آن استفاده کند.

فضای مدل و  فضای کاغذ (Model Space & Paper Space) در محیط اتوکد را می شناسیم. فضای مدل  که سه بعدی است و معمولا تمام طراحی ها در آن انجام می گیرد و فضای کاغذ که دو بعد دارد و برای چاپ و جایگذاری نما ها ی نقشه استفاده می شود. ابزار VIEWBASE در نرم افزار اتودسک اتوکد این امکان را ایجاد می کند تا از مدل های ساخته شده در فضای مدل اتوکد و همچنین مدل های نرم افزار اینونتور نما استخراج کند.

 

این نما نمای اصلی نام دارد و می توان با ابزاهای دیگر اتوکد نماهای جانبی، برش خورده و یا نمای جزئیات از آن استخراج کنیم. دستورهای VIEWPROJ ، VIEWSECTION ، VIEWDETAIL و VIEWEDIT را می توان برای نماگیری یا ویرایش نما از نمای اصلی اتوکد استفاده کرد.

 

**** پست ها و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.