فیلتر سازی لیست قطعات مونتاژ در نرم افزار اینونتور

محیط مونتاژ (Assembly) نرم افزار اتودسک اینونتور امکان قرار دادن تعداد زیادی از قطعات مختلف را مهیا می کند . در زمانی که مواجه با یک مونتاژ با تعداد زیاد قطعه هستید و نیاز به نقشه گیری از محیط مونتاژ دارید ممکن است که بخواهید برخی از قطعات موجود در محیط مونتاژ در نقشه وارد نگردد و آنها را فیلتر نمایید این پست برای آموزش فیلتر کردن برخی از قطعات در جدول پارت لیست (Part List) محیط نقشه می باشد.

در مراحل طراحی یک ماشین در نرم افزار Autodesk Inventor ممکن است نیاز به سفارشی سازی لیست قطعات باشیم. ابزار تنظیمات فیلتر این امکان را می دهد که لیست قطعات را در محیط نقشه جهت براورده کردن برخی از معیارهای خاص تغییر دهید. برای اجرای فیلتر کردن لیست قطعات می توان روی لیست قطعات دوبار کلیک کنید تا به یک سری ابزارهای ویرایشی دسترسی پیدا کنید. یکی از این ابزارها تنظیمات فیلتر است.

در کادر محاوره ای تنظیمات فیلتر نرم افزار Autodesk Inventor  می توانید از طیف وسیعی از فیلترها را انتخاب کرد. حتی می توان همزمان چندین فیلتر را اعمال نمود برای اعمال نوع فیلتر روی علامت سبز رنگ کنار انواع فیلتر کلیک کنید. در ادامه اطلاعات مربوط به انواع  فیلتر را توضیح خواهیم داد.

Assembly View Representation: فقط مواردی را نشان می دهد که در نمای مونتاژ انتخاب شده اند.

Ballooned Items Only: فقط قطعاتی که در نقشه بالون گذاری شده اند را نشان می دهد.

Item Number Range: نمایش قطعات را با شماره آیتم آنها می توانید تنظیم کنید. شاید این فیلترین محبوبیت زیادی داشته باشد . با این روش می توان شماره آیتم هایی که در لیست قطعات می خواهید فیلتر گردد را مشخص کرد.

Purchased Items: با این فیلتر اقلام خریداری شده را می توان فیلتر کرد.

Standard Content: فیلتر مختص نمایش یا عدم نمایش قطعات استاندارد از قبیل پیچ، مهره، بلبیرینگ و … می گردد.

پس از انتخاب فیلترها روی OK کلیک کنید تا لیست قطعات بروزرسانی گردد و فیلتر اعمال شود. یک بار دیگر روی لیست قطعات دوبار کلیک کنید و به ابزار تنظیمات فیلتر باز گردید. از اینجا می توانید انواع فیلترهای جداگانه را خاموش کنید یا می توانید فیلتر را به طور کلی حذف نمایید. چس از اصلاح و تغییر روی OK کلیک کنید. لسیت قطعات شما به روزمی گردد.

 

**** پست ها و مقالات مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.