تکنیک تصویر کردن هندسه روی سطوح منحنی

یکی از ابزارهایی که ممکن است طراحان قطعات و مدل سازها کمتر با آن روبرو شوند انجام عملیات جاروب sweep روی سطوح منحنی است. نرم افزار اتودسک اینونتور تکنیک های ساده و در عین حال قدرتمندی را جهت انجام sweep روی سطوح منحنی قرارداده است. معمولا این ابزار در طرح های اولیه و پیچیده  قطعات پلاستیک یا قطعات پوسته ایی ریخته گری که نیاز به افزایش استحکام در مسیر مشخص شده دارند کاربرد دارد. شکل زیر را در نظر داشته باشید.

 

 

به کمک ابزار تصویرسازی ترسیم روی یک سطح می توان مسیر path را برای دستور sweep ایجاد نمود. در ادامه این پست ابن تکنیک آموزش داده می شود. به کمک ایجاد یک work plane و work point و ترسیم یک هندسه ( بطور مثال دایره) در ۲D Sketch کار را شروع می کنیم.

 

 

در ادامه با ابزار project که در محیط ۳D sketch قرار دارد تصویر هندسه دو بعدی را روی منحنی ایجاد می کنیم . این هندسه ایجاد شده مسیر را برای ابزار sweep ایجاد می کند. در ادامه با ایجاد یک دایره عمود بر مسیر عملیات sweep اجرا می گردد.

 

 

توضیح اینکه در آموزش های ارائه شده در انجمن اینونتور ایران تمامی جزئیات و ویژگی های ابزار های مدل سازی که در نرم افزار اینونتور آمده است به صورت عملی توضیح داده می شود. جهت ارائه توضیحات برای کلاس های خصوصی، گروهی و آنلاین نرم افزار Autodesk Inventor با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.