تغییر الگوی هاشور با جنس قطعه در محیط نقشه

در هر نقشه مهندسی ایجاد هاشور (Hatching)  جهت نمایش سطح مقطع یک قطعه یکی از روش های رایج  است. در یک نقشه مهندسی برای هر سطح مقطع از قطعات موجود در یک مجموعه هاشورهای مختلفی ترسیم می گردد. در نرم افزار اتودسک اینونتور برای پوشش این موضوع برای هر متریال و جنس قطعه در مجموعه و یا در نقشه یک قطعه شکل و پترن هاشور مخصوص به آن جنس تعریف می گردد.

برای احضار هاشور مربوط به هر متریال در محیط نقشه کشی باید  در بخش تعریف سبک و الگوی نرم افزار اینونتور (Style and Standard Editor) برای متریال های مختلف الگوهای مشخص هاشور را احضار نمود. برای این کار نیاز به احضار (Import) کردن متریال مورد نظر است. عملیات احضار هم  از بخش imports materials from part files و هم از imports from the Material Library  قابل انجام است. ( این قابلیت از نسخه inventor 2018 به نرم افزار اضافه شده است)

جهت درج متریال های مختلف در یک استاندارد و سبک مشخص باید در محیط نقشه (Drawing)   در ابزار Style and Standard Editor از منو کشویی متریال آنرا انتخاب نماییم  ( به شکل زیر توجه نمایید) .

 

 

و پس از انتخاب آن را در سند موجود ذخیره می کنیم. اگر این هاشور های در استاندارد مورد نظر ذخیره شوند در هر نقشه و سند دیگری که به آن نیاز باشد قابل استفاده هستند.

نکته قابل توجه این است که اگر با تغییر متریال شکل و پترن هاشور تغییر نکرد باید روی آن دوبار کلیک نمایید و سپس در پنجره Edit Hatch Pattern  بر روی By Material  کلیک نمایید.

 

امید است از این پست آموزشی استفاده برده باشید. انجمن اینونتور ایران آماده دریافت پیشنهادات شما در راستای بهبود مطالب آموزشی این سایت می باشد. شمار هم می توانید نکات آموزشی مربوط به نرم افزار اینونتور را برای ما ارسال نمایید تا با اسم خودتان در سایت قرار داده شود. ما در کلاس های آموزش نرم افزار اینونتور تمامی این نکات آموزشی را به همراه مثال های متنوع در اختیار شما قرار خواهیم داد. منتظر ارائه نظرات شما هستیم. جهت تماس با ما روی لینک کلیک نمایید.

با آرزوی بهترین ها برای شما/ بشارتی

 

***** پست ها و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.