فایل های نرم افزار اینونتور

در محیط های نرم افزار مهندسی اتودسک اینونتور انواع مختلفی از فایل ها ایجاد می گردد. ما در این پست به بررسی انواع پسوندهایی که در محیط های نر م افزار ایجاد می گردد خواهیم پرداخت.

اولین محیطی که ما در هر طرحی با آن مواجه می شویم محیط مدل سازی قطعات است. قطعات فلزی و پلاستیکی هر یک را طور جداگانه ای ماژول های مربوط به خود را دارند و در بخش های تخصص خود این امکان را می دهند که قطعات ساده یا پیچیده طراحی و مدل سازی شوند. متریال و جنس به خود تخصیص دهند و  اطلاعاتی خواص جرمی و فیزیکی آنها نظیر نیز همانند وزن، مرکز جرم، ممان اینری، شعاع ژیراسیون و … گزارش شوند. در این محیط می توان قطعات را به صورت پارامتریک طراحی نمود و با نرم افزار اکسل آن را مرتبط و لینک کرد. تلرانس گذاری و بررسی حجم و وزن در حالت های مختلف تلرانسی اعم از حالت ماگزیمم متریال (MMC) و مینیمم متریال (LMC) نیز از قابلیت های این محیط است. در اکنار این قابلیت ها مدل سازی ورق فلزی و شیت متال در این محیط انجام می گردد.

پسوند این محیط ipt است.

آیا می دانید که در محیط ترسیم (Sketch) که گام اول مدل سازی است می توان با کمک بلوک های ترسیم و به صورت دو بعدی یک مکانیزم  حرکتی را طراحی کرد و ابعاد و اندازه های طرح را در مدل سه بعدی پیاده سازی نمود .

محیط مونتاژ دومین محیطی است که در آن به کمک قطعات و مدل های طراحی شده و همچنین به کمک قطعات استاندارد که در کتابخانه نرم افزار وجود دارد عملیات مونتاژ و مجموعه سازی صورت می گیرد. بررسی تداخل قطعات، پیدا کردن مرکز جرم مجموعه، آنالیز برخورد و بسیاری از قابلیت های دیگر در این محیط انجام می شود.

پسوند این محیط iam است.

آیا می دانید که طراحی جوش و طراحی اجزای مکانیکی اعم از چرخ دنده، فنر،پیچ و مهره، اتصالات بستی، خار، هزار خار، ترمز و … در این محیط انجام می گردد.

 

محیط بعدی این نرم افزار محیط نقشه و مستند سازی است. بر اساس استاندارهای جهانی مثل ISO ، ASME و … نقشه های قطعات و مجموعه ها با نماها و برش های مختلف در کنار پارت لیست ها و نقشه های انفجاری از این محیط خارج می گردد.

پسوند این محیط idw و dwg است.

آیا می دانید که کلیه فایل های اتوکد عاتوه بر محیط مدل در این محیط قابل باز خوانی و ترجمه هستند.

در محیط ارائه که چهارمین محیط کاری نرم افزار اینونتور است امکان ایجاد فایل های انفجاری مجموعه های مونتاژی و انیمیشن مونتاژ و دمونتاژ قطعات مجموعه های مونتاژی قابل انجام است.

پسوند این محیط ipn است.

پسوند آخر که در این پست به توضیح آن می پردازیم فایل هایی با پسوند ipj می باشد. همان طور که در پست های قبلی توضیح داده بودیم این پسوند مربوط به ایجاد پروژه در نرم افزار اینونتور است. فایلی که وظیفه ساماندهی فایل های قطعات و مجموعه ها و نقشه های یک طراحی را به عهده دارد.


توضیح اینکه در کلاس های آموزش اینونتور که در انجمن تخصصی و آموزشی ما برگزار می گردد علاوه بر آموزش و حل تمرین ها و مثال های مختلفی از مدل ها و مجموعه های صنعتی آموزش داده می شود. جزوه آموزش اینونتور در کنار فایل های آموزش pdf و کتاب آموزش نرم افزار اینونتورنیز ارائه می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.