ترمیم ناحیه آزاد خم در طراحی ورق فلزی SheetMetal

استفاده از دستور Flange بر روی بخشی از لبه ورق فلزی منجر به ایجاد ناحیه آزاد خم می شود. اندازه ناحیه آزاد خم از پارامتر Relief Depth تبعیت می کند.

در محیط طراحی ورق فلزی (SheetMetal) در بسیاری از مواقع نیاز به اجرای برگرداندن خم برای ساختن ورق گسترده (Flat Pattern) است .

در این مواقع وجود ناحیه آزاد خم طراح و سازنده را دچار مشکل می کند. یکی از روش های حذف ناحیه آزاد خم برای کل ورق قراردادن اندازه صفر (۰) برای پارامتر مورد نظر است. این عمل ممکن است با استاندارد مورد استفاده برای طراحی ورق مطابقت نکند و دستور همراه با یک خطا اجرا گردد.

 

پیشنهاد شما برای حذف ناحیه آزاد چیست آیا شما به این موضوع فکر کرده اید. بد نیست قبل از اینکه ادامه این پست را بخوانید کمی به این موضوع فکر کنید و راه حلی برای این موضوع پیدا کنید . در ادامه این پست دو راه حل برای رفع ناحیه آزاد پیشنهاد می گردد.

راه حل اول: استفاده از دستور Extrude  به کمک Sketch Feature و پر نمودن ناحیه آزاد.

راحل دوم: این راه حل پیشنهادی ما جهت رفع این مشکل است . استفاده از دستور Delete Face  و استفاده از پارامتر Heal در این دستور است. اگر فراموش نکرده باشد در پست دیگری که در سایت انجمن اینونتور ایران گذاشته شده است  این ابزار را به طور کامل توضیح داده بودیم. با انتخاب دو سطح مورد نظر در دستور Delete Face این عملیات را انجام دهید.

امیدوارم که از این مطلب استفاده برده باشید. توضیح اینکه در کلاس های آموزش طراحی ورق فلزی SheetMetal کلیه مباحث فنی، علمی و تئوری طراحی ورق فلزی گفته می شود.  همچنین تمامی ابزارهای جدید نرم افزار اینونتور در ورژن Autodesk Inventor 2019 نیز گفته خواهد شد. لطفا  پیشنهادات خود را جهت افزایش کیفیت سایت به ما ارائه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.