قابلیت های جدید Inventor 2023.2 محیط Drawing

ابزارها و قابلیت های جدید محیط Drawing در نسخه اینونتور ۲۰۲۳.۲   نقشه کشی و ایجاد سند طراحی را آسانتر کرده است. در این پست به برخی از این قابلیت ها پرداخته شده است. سرعت نقشه کشی و دقت و استفاده از استانداردهای جدید تر با این قابلیت ها افزایش یافته است.

در نمای پایه (Base View) نسخه Inventor 2023.2  می توان جهت نمای مدل فعلی قرار داد. برای این کار روی منوی کشویی ViewCube کلیک کنید و Current View Orientation را انتخاب کنید.

همان طور که می دانیم هنگام کار با نمای Break Out View نیاز به یک پروفیل دوبعدی بسته می باشد. در این نسخه از نرم افزاراگر هنگام کار با این نما با یک پروفیل باز مواجه شویم یک پیام خطا نمایش داده می شود و در ادامه گردش کار جدید حالت ویرایش طرح باز شده و امکان ویرایش طرح بوجود می آید. و اگر نما دارای چندید طرح و پروفیل باز باشد فرمان با یک پیام خطا خاتمه می یابد. و سپس می توان طرح مناسب را ویرایش نمود.

جدیدترین تنظیمات نمای جزئیات برای پر کردن کادر گفتگو برای استفاده بعدی استفاده می شود. Break Out View گردش کار هنگام ایجاد Break Out Views، اگر نمایه شکستن یک حلقه باز باشد، یک پیام خطا نمایش داده می شود. گردش کار جدید شما را در حالت ویرایش طرح قرار می دهد تا بتوانید حلقه را ببندید، طرح را تمام کنید و ایجاد نمای را کامل کنید. اگر نمای دارای چندین طرح حلقه باز باشد، فرمان با یک پیام خطا خاتمه می یابد و سپس می توانید طرح مناسب را ویرایش کنید.

در بخش Annotation بهبود هایی در inventor 2023 رخ داده است. این قابلیت های جدید در ابزار  Ordinate, Baseline, Chain و در هنگام اضافه نمودن اجزای جدید می باشد.

در قسمت منابع ترسیمی (Drawing Resource) به آسانی می توان بلوک عنوان یا حاشیه فعلی را با استفاده از Insert در بلوک عنوان جایگزین یا در منوی زمینه حاشیه جایگزین نمود.

 

امکان بازیابی حاشیه نویسی مدل سه بعدی  (۳D Model Annotations )اعمال شده بر روی قطعات در نماهای طراحی اسمبلی  در این نسخه از نرم افزار inventor بوجود آمده است.

 

Part List  قطعات در محیط نقشه برای مجموعه های مونتاژی در ورژن اینونتور ۲۰۲۳ یک پنجره بدون مدل است. این بدان معناست که می توانید در حین کار در پنجره، نمای نقشه را حرکت دهید و بزرگنمایی کنید. اگر از Pan یا Zoom استفاده می کنید، میتوان از کلید  ESC صفحه کلید برای خروج بدون بستن کادر گفتگو استفاده کرد.

 

در نمای شکسته  یا نمای Crop   (Broken and Crop Views)  قابلیت جدیدی آمده است. در واقع در نسخه های قبل امکان ایجاد نمای crop از نمای شکسته نبود که در این نسخه این امکان فراهم آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.