قابلیت جدید محیط مونتاژ Inventor 2023.2

نسخه دوم ورژن ۲۰۲۳ نرم افزار اینونتور در محیط مونتاژ چندین تغییر و قابلیت جدید را آورده است. در این پست آموزش نرم افزار اتودسک اینونتور ابزارهای جدید این نسخه توضیح داده شده است.

  • نمایش قطعات مرکز محتویات (Content Center)

در ورژن ۲۰۲۳ نسخه ۲ امکان نمایش تمامی قطعات مرکز محتویات با انتخاب Visibility در منوی زمینه (context menu) فراهم شده است.

  • گزینه جدید Louk Rotation اتصالات باز شدنی از مرکز محتویات

هنگام قراردادن قطعات اتصالات پیچ، مهره، و واشر ((bolts, nuts, washers با ابزار Insert از مرکز محتویات با استفاده از Autodrop با نسخه ۲۰۲۳.۲ Autodesk Inventor گزینه جدید Louk Rotation برای قفل کردن چرخش این قطعات فراهم شده است.

  • دسترسی به محور های مبدا در Pattern

نسخه inventor 2023.2 برای سرعت بخشیدن به دسترسی به محورهای مبدا در ابزار Component Pattern را قابل انجام کرده است. برای دسترسی به محورها کافی است فقط Selector را انتخاب نمایید.

 

  • گزینه جدید AutoScroll

گزینه AutoScroll در نسخه ۲۰۲۳ اینونتورمحیط مونتاژ اضافه شده است. این گزینه به طور خودکار پیمایش موضوعات انتخاب شده را در بالای لیست نمایش انجام می دهد.

 

  • سفارش مجدد نمایه ها

در اینونتور ۲۰۲۳  ویژگی جدید سفارش نمایه ها در محیط Assembly بوجود آمده است. با این ویژگی می توان یک نمایه (Feature) را در مجموعه خودش درگ کرد و همچنین یک نمایه مشخص را در پوشه های دیگر بجز پوشه Origin و Weldment درگ کرد.

 

تقویت ابزارbolted Connection

نسخه اینونتور ۲۰۲۳  برای اتصال پیچ و مهره گزینه جدیدی را ایجاد کرده است . هنگام استفاده از ابزار Bolted Connection سوراخ ها به طور خودکار ایجاد می شوند. با این حال مواردی وجود دارد که سوراخ ها ضروری نیست. یک گزینه جدید به Bolted Connection Component Generation  شده است تا سوراخ یا سوراخ خای انتخاب شده از لیست بست ها و سروراخ ها حذف شوند. زمانی که ویرایش روی این حالت انجام گردد می توان تصمیم گرفت که سوراخ پیشنهادی را دوباره سوراخ کنید.

 

انجمن اینونتور ایران با ارائه آموزش به سبک های متنوع برای شرکت ها و صنایع و همچنین اشخاص حقیقی آخرین تغییرات نرم افزار و ابزار های جدید نسخه Autodesk Inventor 2023. 2 را در اختیار دانش پژوهتن قرار می دهد.برای اطلاع از نحوه برگزاری آموزش ها با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.