جذابیت های اینونتور ۲۰۲۲

قابلیت ۱) کارکردن در محیط Drawing اینونتور جذابیت های خاص خود را دارد چرا که در آن تکنیک های ایجاد یک نقشه فنی، ایجاد نماهای سه بعدی ایزومتریک یا نماهای سایه دار پرسپکتیو آسان است. در نسخه Inventor 2022 برای بهبود ترسیم نماهای سایه دار (Shaded Views) می توان سبک نورپردازی یک نمای سایه دار را تغییر داد. برای انجام این کار سبک نورپردازی را در مدل خود تغییر دهید و در محیط نقشه بر این اساس بروز رسانی انجام می گردد. در واقع نماهای طراحی سایه دار محیط نقشه در Autodesk Inventor 2022 و نسخه های بعدی نرم افزار اینونتور سبک نورپردازی خود را از سبک نورپردازی استفاده شده در مدل (Part) می گیرند.

 

قابلیت ۲) در محیط نقشه نرم افزار اینونتور از نسخه ۲۰۲۲ به بعد امکان اضافه کردن ویژگی های نمونه (Instance Properties) برای داده های سفارشی (Custom iProperty) مهیا شده است.  نکته مهم این است که Instance Properties روی iProperties فایل های Part تاثیر نمی گذارد و تنها در فایل های مونتاژی ذخیره می گردد. در واقع فایل قطعه (Part) از خاصیت Instance بی اطلاع است و کاربر باید آن را بعنوان Context Properties (ویژگی های زمینه) در نطر بگیرد این ویژگیها تنها در فایل مونتاژ قابل دسترس هستند و iProperties سفارشی را لغو می کند. Instance Properties در کادر محاوره ای و BOM ایجاد و ویرایش می گردند و امکان قرارگرفتن در لیست قطعات، بالون ها، یادداشت ها و سیمبل های ترسیم (Sketched Symbol) در آنها وجود دارد.

 

 

قابلیت ۳) از نسخه اینونتور ۲۰۲۲ تحول بزرگی در ایجاد ارتباط فایل های اینوتور با دیگر نرم افزارها بوجود آمد.  خروجی با فرمت QIF و خروجی با فرمت JT از اینونتور ۲۰۲۲ امکان پذیر شده است. فایل با فرمت JT چه کاربردی دارد؟

JT(Jupiter Tessellation) یک فرمت تجسم سه بعدی سبک استاندارد ISO است این می تواند شامل Mesh ، Nurbs و PMI و همچنین ابرداده (Meta Data) گردد.  از نسخه ۲۰۲۲نرم افزار اینونتور امکان پشتیبانی کردن و گرفتن خروجی زمان بندی شده در Take Scheduler بوجود آمده است و این به صورت اتوماتیک دسته های فایل JT را از طرح های Inventor ایجاد می کند.

قابلیت ۴) همان طور که می دانیم Fusion 360 یک پلت فرم طراحی و تولید تحت وب است که می توانیم آن را بعنوان خواهر یا برادر کوچکتر Autodesk Inventor نام ببریم. Fusion 360 ترفندهای منظمی دارد که کاربران Inventor ممکن است بخواهند آنهار کشف کنند. فایل های ایجاد شده Fusion میزبان ابری (Cloud Hosted) هستند و بازکردن فایل اینونتور در پلت فرم فیوژن ساده نیست از نسخه اینونتور ۲۰۲۲ تبادل اطلاعات به کمک ابزار Send to Fusion آسان تر شده است که این امکان را به کاربر می دهد تا فایلهای Part را به طور مستقیم در Fusion  (از طریق حساب Fusion Tam ) بدون نیاز به نصب رابط دسکتاپ آپلود کند.

 

قابلیت ۵ ) از ورژن ۲۰۲۲ اینونتور امکان تغییر تم محیط نرم افزار از حالت روشن (Light) به حالت تاریک (Dark) بوجود آمده است هدف از تم تاریک کاهش نور ساطع شده از صفحه نمایش رایانه و در کنارحفظ نسبت کنتراست رنگ مورد نیاز برای دید است. طرح زمینه تاریک از Autodesk Inventor 2021 پیش نمایش شد ولی آن در همه عناصر رابط گرافیکی جایگزین نشده بود از نسخه اینونتور ۲۰۲۲ حالت تاریک (Dark Mode) به طور کامل در رابط کاربری Inventor UI اجرا شد.

 

نکته آخر امید است از مقالات و تجربیات که در سایت انجمن اینونتور ایران بارگزاری می گردد استفاده کامل را ببرید. از همه کاربران ، مدیران صنایع  و شرکت های مختلف در سرتاسر ایران که با نرم افزار قدرتمند اتودسک اینونتور کار می کنند  تقاضا داریم تا با ارائه پیشنهادات و نظرات خود جهت افزایش و بهبود روند آموزش ما را در ادامه مسیر کمک نمایند. با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.