ارتقاء کار در محیط Frame Generator نسخه اینونتور ۲۰۱۹

همان طور که می دانید محیط  Frame Generator   در نرم افزار اتودسک اینونتور قابلیت ساخت و مدل سازی انواع سازه ها را دارد. در این بخش می بایست ابتدا بصورت شماتیک طرح را بکمک ابزار Sketch به صورت دوبعدی و یا سه بعدی ایجاد کرد و سپس در مسیرهای کشیده شده انواع فریم های استاندارد نظیر نبشی، ناودانی، تیر آهن، سه پری، و انواع  پروفیل های گوناگون را از کتابخانه استاندارد نرم افزار انتخاب نمایید تا بصورت خودکار در مسیرهای کشیده شده قرار گیرند و سپس با استفاده از دستورات مخصوص این محیط محل تقاطع فریم ها را برش بزنید، فاصله بگذارید، سوراخکاری کنید و در نهایت جوش بزنید یا ببندید. این محیط به جرات یکی از قویترین محیط های ایجاد سازه میباشد که دارای کارایی فوق العاده ای میباشد، مخصوصا طرز قرارگیری فریم ها نسبت به هم براحتی قابل انتخاب است. از این ویژگی میتوان برای طراحی انواع سازه های فلزی، پلکان ها، انواع دکل های برق و مخابرات  اشاره کرد.

 در نسخه ۲۰۱۹ نرم افزار اینونتور قابلیت های جدیدی به این محیط اضافه شده است. در این پست به برخی از این قابلیت ها اشاره شده است.

در نسخه ۲۰۱۹ نرم افزار Autodesk Inventor قابلیت انتخاب همه فریمها به صورت یکجا به کمک پنجره انتخاب فراهم شده است. در نسخه قبلی می بایست بصورت تک تک فریم ها را انتخاب کرد. همچنین از تنظیمات قبلی جهت پرکردن کادر محاوره ای استفاده می گردد و یک پیش نمایش در صفحه گرافیکی به نمایش در می آید.

در نسخه جدید و ارتقاء یافته اتودسک اینونتور ۲۰۱۹ پیش نمایش دستورات به سبک سایه و رنگ تو پر ای باشد. در نسخه قبلی فقط لبه های فریم نمایش داده می شد.

در نسخه قبل از ۲۰۱۹ نرم افزار اینونتور پیش نمایش دستورات miter, notch, trim to frame, and lengthen/shorten  انجام نمی گرفت که در نسخه ۲۰۱۹ این قابلیت به نرم افزار اضافه شده است.

در نسخه جدید اینوتور طرح اسکلت اصلی هنگام تغییر یک عضو قابل روئت است .

در ورژن اینونتور ۲۰۱۹ ابزار Idropper به شما امکان می دهد تا اطلاعات را از یک عضو فریم موجود کپی کنید. شما می توانید بر روی ابزار Idropper کلیک کنید و هر عضو فریم موجود را برای کپی کردن تعریف عضو کادر خود، جهت گیری یا هر دو، انتخاب کنید.

به عنوان مثال، در دو شکل زیر، idropper از اطلاعات مربوط به عضو اصلی قاب سمت چپ استفاده می کند (۱ ۱ / ۲x1 1 / 2x 1/8)، در حالی که در شکل دوم، از جهت گیری و 
تعریف از عنصر قاب چپ بالا (۱ ۱ / ۴x1 1 / 4x 1/8)  استفاده شده است.



امیدواریم از این پست آموزش نرم افزار اینونتور استفاده لازم را برده باشید. بدون شک در دوره های آموزشی نرم افزار اتودسک اینونتور این مباحث به طور کامل همراه با مثال و کار عملی مرور می گردد. ما را از ایده ها و پیشنهاد ات خود بهره مند سازید تا با به ارتقاء مباحث آموزشی و روش های جدید آموزش در کنار شما باشیم. جهت تماس با این گروه آموزش در بخش تماس با ما منتظر شما هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.