پنل های چسبان در نرم افزار اینونتور

ساده سازی و تحت کنترل گرفتن ابزارهای موجود در محیط های مختلف نرم افزار اتودسک اینونتور در افزایش سرعت طراحی و مدل سازی کمک زیادی می کنند. یکی از این روش ها تحت کنترل قرار دادن پنل های چسبنده موجود در محیط گرافیکی هستند. همانطور که می دانیم پنل ها با نام های مختلف ایجاد شده اند و در هر کدام از پنل ها تجمعی از دستورات و ابزارهای نرم افزار اینونتور قرار دارند.  فلذا پنل های چسبنده در Autodesk Inventor راهی سریع و مفید برای دسترسی به دستورات از محیط های مختلف هستند. در این پست نحوه کار آنها و چند دلیل که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید را مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

ما ابتدا با ایجاد یک پنل چسبنده از پنل Measure در برگه Tools شروع می کنیم. این گزینه مناسبی برای یک صفحه چسبنده است زیرا تمایل ما این است که از  دستورات موجود در این پنل در بیش از یک محیط استفاده کنیم. برای این کار پنل Measure را به قسمت گرافیکی بکشید (Dragging) و سپس دکمه سمت چپ ماوس خود را رها کنید.

همانطور که گفته شد ، پنل Measure کاندید مناسبی برای یک پنل چسبنده است زیرا می توانیم از آن در محیط مدل سازی سه بعدی (part) ، مونتاژ (Assembly) و ارائه (Presentation)   نرم افزار اینونتور استفاده کنیم. برای دسترسی به دستورات لازم نیست برگه Inspect را باز کنیم ، و این به سرعت کار ما کمک می کند.

 

پانل های چسبناک همیشه قابل مشاهده هستند ، بنابراین ممکن است بخواهیم آنها را در جایی قرار دهیم که مانع دید ما در محیط گرافیکی نشوند ، مانند گوشه سمت چپ بالای ناحیه گرافیکی. خاصیت مهم این پنل ها این است که پانل های چسبناک همان جایی که قرار داده اید باقی می مانند. بنابراین هر زمان که از محیط نرم افزار اینونتور خارج شوید و اینونتور را ببندید و دفعه بعد که از اینونتور استفاده می کنید در همان مکان قبلی قرار می گیرند.

***** پست ها و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.