معرفی نسخه جدید اتوکدAutocad 2020 و انتظار برای Inventor 2020

نرم افزار Autocad نرم افزار جهانی شناخته شده و قدرتمندترین نرم افزار طراحی نقشه های دوبعدی و سه بعدی است. با استفاده از مدل سازی قدرتمند نرم افزار اتوکد که توسط شرکت اتودسک ساخته شده است توانایی طراحی مستندات با کیفیت و غنی و تهیه نقشه های صنعتی برای معماران و مهندسان و طراحان و هنرمندان فراهم شده است. نرم افزار اتوکد می تواند مفهوم طراحی سه بعدی را به نمایش بگذارد و با فراهم اوردن ابزار رسم شکل آزاد و همچنین قابلیت هایی برای ساخت و سفارشی کردن سطوح, مواد جامد کاربران را قادر می سازد تا به ویرایش و اعتبار بخشیدن مدل های سه بعدی از منابع مختلف بپردازند. ارتباط با نرم افزار قدرتمند Autodesk Inventor و تبادل فایل های DWG توسط این دو نرم افزار مسیر طراحی و نقشه کشی را برای طراحان و مهندسان بسیار هموار نموده است.

براحتی می توان توسط AutoCAD به طراحی سریع پارامتریک پرداخت و با تعریف روابط بین اشیاء طرح های خود را به طور خودکار می توانید به روز کنید. این پارامترها هنگام بازخوانی فایل های DWG در نرم افزار اینونتور قابل بازیابی و استفاده می باشند. انجام طراحی و نقشه کشی با نرم افزار Autodesk Autocad  توسط شرکت های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد از این رو این شرکت هر سال دست به ساخت نسخه ی جدیدی از نرم افزار های خود می زند. شرکت اتودسک نسخه ۲۰۲۰  نرم افزار Autocad را در این ماه برای مشتریان خود ارائه نمود که در این مقاله به بیان قابلیت های جدید نسخه Autocad 2020 خواهیم پرداخت.

تم جدید تیره آبی و افطایش کیفیت وضوح

در این ورژن و در تمامی ابزار های استفاده شده در نرم افزار یک تم جدید زیبا و شگفت انگیز آورده شده است. تم تاریک (Dark Theme) با روشنایی آبی خاص خود جهت بهبود کیفیت وضوح و افزایش کنتراس به همراه آیکون های شفاف تر پیکره بندی صفحه گرافیکی را با کیفیت و شگفت آور کرده است.

افزایش سرعت نصب و کارکردن در محیط نقشه کشی

افزایش سرعت و بهبود عملکرد یکی دیگر از قابیلیت های جدید اتوکد ۲۰۲۰ است . این قابلیت باعث افزایش اعتماد کاربران و صرفه جویی در زمان می گردد. در کنار این عملکرد ، کاهش ۵۰ درصدی زمان نصب نرم افزار با موتور قدرتمند اتوکد ۲۰۲۰ کیفیت این نرم افزار را افزایش داده است.

نمایش سریع اندازگیری در صفحه گرافیکی

نمایش سریعتر اندازه گیری انجام شده در اتوکد ۲۰۲۰ مهیا شده است. با ابزار جدید اندازه گیری سریع که در ورژن ۲۰۲۰ اتوکد آمده است فقط با کشیدن موس روی صفحه گرافیکی نمایش اندازه ها مهیا می گردد. در Autocad 2020 در نقشه های دو بعدی ابعاد، فاصله ها و زوایا به صورت زنده و پویا نمایش داده می شود.

فراخوانی پالت بلوک جدید (Blocks Palette) .

در اتوکد ۲۰۲۰ امکان ساخت پالت بلوک های جدید با گالری های بصری و توانایی فیلتر کردن دقیق بلوک های ایجاد شده فراهم شده است.به سادکی با درگ کردن و دراپ بلوک ها در نقشه های در جریان و یا نقشه های اخیر و یا دیگر نقشه ها انجام دهید. این عملیات باعث افزایش بهروه وری برای پیدا کردن چند بلوک و قراردادن چند بلوک تازه استفاده شده می گردد.

تمیز کردن راحتر نقشه ها با طراحی مجدد ابزار Purge

در ورژن اتوکد ۲۰۲۰ ابزار Purge برای طراحی راحت تر تعبیه شده است. حذف چندین اشیاء در یک بار انجام دستور Purge با انتخاب آسان و در یک منطقه مشخص کیفیت این ابزار را افزایش داده است. دکمه Find Non-Purgeable که دلایل ممکن برای عدم توانایی پاک کردن اشیاء را بیان می کند کمک بزرگی به نقشه کشی و افزایش کیفیت طرح می نماید.

مقایسه نقشه های ورژن های قبلی

مقایسه نقشه های ورژن قبل با نقشه در جریان در یک پنجره از دیگر قابلیت های Autocad2020 است. در واقع دو نسخه از یک نقشه را بدون ترک پنجره فعلی قابل دیدن شده است و این قابلیت پیشرفت بسیار مفیدی است در جهت کمک به تغییرات طرح ها و نقشه های جدید .

همکاری جدید اتوکد با میکروسافت (Microsoft)  و باکس (Box)  

. با این قابلیت فایل های DWG اتوکد را به سادگی در Microsoft OneDrive و یا  Box  قابل ذخیره سازی هستند و این اتفاق کمک زیادی در دسترس پذیر بودن فایل های DWG کرده است.


انجمن اینونتور ایران با سالها تجربه در آموزش نرم افزار های طراحی از جمله نرم افزار Autocad و Inventor  افتخار دارد که در سال جدید ۹۸ نیز در کنار شما عزیزان باشد. سال ۹۸ که سال سخت اقتصادی برای کشور ایران پیش بینی می گردد دوره های آموزش نرم افزارهای اتوکد و اینونتور بدون افزایش قیمت برگزار خواهد گردید.

مطابق اخبار نشر شده از کمپانی اتودسک طی چند هفته آینده مشتریان نسخه جدید نرم افزار اینونتور باید منتظر ارائه نسخه Autodesk Inventor 2020 باشند. در این نسخه قابلیت های جدیدی ارائه شده است که در پست بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت. نمایی از نسخه اینونتور ۲۰۲۰ در شکل زیر آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.