طراحی سیم بندی (کابل) در نرم افزار Autodesk Inventor

وجود سیم و کابل در هر ماشینی جهت انتقال جریان الکتریسیته به تجهیزات ، موتورها و مبدل های الکتریکی موضوعی غیر قابل انکار است . ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که تیم های مجزایی برای ایجاد مدل های مکانیکی یا مونتاژ و در کنار آنها تیمی برای مدل سازی سیم ها و کابلها وجود دارند که در نهایت در کنار هم جمع می شوند و المان های یک ماشین را کامل می کنند. با وجود نرم افزار Autodesk inventor به آسانی تمامی الزامات یک ماشین از قبیل مدل های مکانیکی، سیم و کابل، لوله و شیلنگ و غیره در یک محیط قابل ایجاد هستند.

 

 

Harness  شاخه ای از سیستم Routed System در نرم افزار Inventor محسوب می گردد که در طراحی قطعات و تجهیزات الکتریکی و در سیستم هایی که نیاز به  سیم ها و کابل ها دارند استفاده می گردد. اساس کار با ابزارالات Cable بر پایه Part و Assembly  و همچنین استراکچرهای مختلف استاندارد بنا شده است.

جهت ایجاد یک کابل با استاندارد مشخص شده شما تنها نیاز به تعیین دو نقطه اتصال هستید و نرم افزار اینونتور به صورت خودکار یک مجموعه سیم هوشمند را اضافه می کند و به سرعت می توانید کلیه تنظیمات مربوطه را برای ان انجام دهید. وجود سیم های هوشمند و قابل انعطاف (Flexible) به عنوان هدف طراحی عمل می کنند و در صورت دستکاری و تغییر رفتار مشابه خود را حفظ می کنند.


در بخش  Routed System    نرم افزار اینونتور طراحی و مدل سازی انواع قطعات الکتریکی و سیم بندی ها و  کابل های الکتریکی که در یک ماشین و تجهیز نیاز است به صورت قطعات استاندارد آمده است . امکان هدایت سیم ها در مسیرهای مشخص ماشین قابل اجرا می باشد. انجمن اینونتور ایران در آموزش پیشرفته نرم افزار اتودسک اینونتوراین محیط پیشرفته از نرم افزار را به طور کامل بررسی و آموزش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.