ارسال فایل برای نرم افزار Revit از Inventor

از نسخه ۲۰۲۲ نرم افزار Autodesk Inventor امکان استفاده از رابط بین این نرم افزار با نرم افزار Revit  به صورت فایل پروژه Revit Project File به صورت مستقیم بدست آمده است. نرم افزار  Autodesk Revit یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) برای مهندسان ساختمان، معماران، طراحان لوله کشی و برق کاری کاربرد دارد. در نرم افزار ریویت یک ساختمان یا سوله یک کارخانه به صورت سه بعدی طراحی می گردد و مدل با عناصر نقشه کشی دو بعدی علامت گذاری شده و در پایگاه داده ساختمان ثبت می گردد . عملکرد جدیدی که در نسخه ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نرم افزار اینونتور آمده است در ابزار Simplify آماده شده است و با گزینه های مفید می توان طرح نرم افزار اینونتور را برای نرم افزار ریویت ارسال کرد. با این قابلیت امکان ارسال داده ها را در Revit Data و همچنین به صورت Revit Project وجود دارد.

شکل زیر یک نما از ساختمان که در نرم افزار Revit طراحی شده است آمده است

شکل زیر همان ساختمان را نشان می دهد که با چیدمان تجهیزات و الزامات تولید در نرم افزار اینونتور طراحی شده است .

 

از نسخه ۲۰۲۲ نرم افزار Autodesk Inventor ابزار Simplify اضافه شده است که  می تواند تنظیمات لازم را قبل از گرفتن خروجی برای Revit انجام دهد .

این فایل ساده سازی شده از نرم افزار اینوتور می تواند در داخل طرح اصلی Autodesk Revit پیوند داده شود و به طرح تولید اجازه می دهد تا در کنار طراحی و فرایند گردش عملیات همکاری و هماهنگ گردد. به طور طبیعی پیوند و ارتباط بین Inventor و Revit یک ارتباط دو جهته است و با هرگونه ویرایش و تغییر بروزرسانی فایل به طور خودکار انجام می شود بنابراین تغییرات ابعاد و هندسه و اطلاحات ساختمان می تواند در اینونتور به روز گردد تا از ارسال مجدد RVT پرهیز گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.