ابزارهای جدید نسخه Inventor2023.2 محیط Sketch

با انتشار نسخه ۲۰۲۳.۲ خبر مهم و خوشحال کننده ای برای کاربران نرم افزار اینونتور بدست آمد. چرا که این انتشار همراه با پیشرفت های زیادی برای نسخه ۲۰۲۳ نرم افزار اینونور همراه شده است. در این پست سعی شده است تغییرات و پیشرفت های ورژن ۲ از نسخه ۲۰۲۳ نرم افزار Autodesk Inventor را پوشش دهیم.

در این پست آموزش نرم افزار اتودسک اینونتور به قابلیت های جدید inventor 2023 در نسخه ۲ و در محیط ترسیم Sketch می پردازیم.

محیط Part Modeling :

  • نمایش نام های Sketch
  • هنگام استفاده از Select Other، موضوعات ترسیمی در نتایج شامل نام ترسیم لیست می شوند. این ویژگی در طرح های Part، Assembly و ۳D نیز وجود دارد.

  • ابزار جدید Purge Unused

با استفاده از دستور جدید Purge Unused، طرح ها و نمایه های کاری بلااستفاده را حذف می شوند. در این ابزار فهرستی از طرح ها و نمایه های کاری استفاده نشده نمایش داده می‌شود، و شما می‌توانید فقط مواردی را که می‌خواهید پاک کنید انتخاب کنید. انتخاب ها درپنجره ابزاربرجسته می شوند.

  • ابزار جدید Exporting Planar Face

با انتخاب یک یا چند سطح مسطح ابزار جدید  Export Face As آنها را به عنوان یک فایل جدید صادر می کند . هنگامی که چندین وجه همسطح را انتخاب کرده اید، گزینه Exporting در منوی زمینه انتخاب نمایش داده می شود.

  • ابزار جدید در نمایه Patterns

دستورات پترن مستطیلی و دایره‌ای (Rectangular and Circular Pattern) ، در نسخه اینونتور ۲۰۲۳.۲ دارای یک انتخابگر هستند که به محورهای مبدا دسترسی می‌دهد.

 

  • کلیدهای میانبر در منوی زمینه ( Context Menu )

در ورژن Inventor 2323.2 امکان استفاده از کلیدهای میانبر در منوی زمینه برای ویرایش مستقیم Sketches یا Features بوجود آمده است.  برای این عمل ابتدا نمایه یا طرح مورد نظر را انتخاب کنید، سپس کلیک راست کرده و از کلید میانبر استفاده کنید. کلیدهای میانبر زیر در دسترس هستند:

K ویرایش طرح

F ویژگی ویرایش

  • بهبود خروجی DXF برای ورق فلزی

یکی از مشکلات در برش  صفحه گستره فایل ورق فلزی (Sheet Metal)  وجود متن ها (Sketch Text) بود در نسخه جدید اینونتور ۲۰۲۳  این موضوع بهبود یافته است. اکنون در این نسخه اینونتور Sketch Text  به عنوان یک شی متنی  در خروجی DXF یا DWG قرار می گیرد که می تواند در محیط DXF/DWG خوانده یا ویرایش شود.

الگوی مسطح DXF/DWG اکنون مقادیر پارامتر و ویژگی را به عنوان اشیاء متنی صادر می کند. و همچنین متن در بلوک های طرح (Sketch Block) به عنوان اشیاء متن صادر می شوند.

 

 

  • جابجا شدن بین قیود هندسی

در نسخه inventor 2023.2 اکنون می توان بین قیود دو بعدی افقی (Horizontal) و عمودی  (Vertical)   سویچ کرد وجابجا شد. یک نوع قید را انتخاب کنید و کلید Shift را نگه دارید تا به نوع دیگر بروید.

 

در پست های آینده تغییرات و ابزارهای جدید Inventor 2023.2 در محیط های دیگر بررسی خواهد شد. در ضمن در کلاس های آنلاین و حضوری انجمن اینونتور ایران تمامی تغییرات وابزارهای جدید نسخه اینونتور ۲۰۲۳ توضیح داده خواهد شد. برای اطلاع از برگزاری کلاس ها با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.