افزایش تعداد حفره قالب پلاستیک(Pattern/Mold Design)

در طراحی قالب قطعات پلاستیکی مبحث هزینه صرف شده برای تولید قالب و تیراژ تولید اهمیت زیادی دارد. اینکه در هر ضرب عملیات دستگاه تزریق چه تعداد قطعه تولید گردد توسط طراح قالب مشخص می گردد. برای این منظور فرمول هایی که تعداد حفره های موجود در قالب را تعین نماید و در واقع میزان تعداد خروج قطعه از قالب را تعیین کند وجود دارد یکی از این فرمول ها به شکل زیر است:

همان طور که در این فرمول مشخص شده است پارامترهایی نظیر مدل ماشین تزریق، وزن قطعه و سیکل پرشدن تزریق در حفره تعیین کننده مقدار حفره های قالب هستند.

پس از اینکه به کمک این فرمول مشخص شد که تعداد حفره ها چه مقدار است عملیات اضافه شدن حفره ها در قالب در نرم افزار اینونتور به سادگی قابل انجام است. وقتی در محیط طراحی قالب Mold Design قرار دارید بعد از طراحی Core و Cavity  میتوان با  ابزار  Pattern تعداد حفره ها را تعین نمود.

این حفره ها می توانند به سبک مستطیلی و یا دایره ای در قالب اضافه شوند. به کمک بخش X Balance ، Y Balance و Variable می توان جهت ایجاد الگوهای حفره را تنظیم نمود.

   

2 thoughts on “افزایش تعداد حفره قالب پلاستیک(Pattern/Mold Design)

    1. سلام/ سوال رو متوجه نشدم ولی بحث قالب پلاستیک در حد پاسخ دو خطی نمیشه گفت. شما باید در دوره طراحی قالب پلاستیک که در انجمن اینونتور ایران برگزار میشه شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.