بهبود عملکرد مجموعه های مونتاژی بزرگ

کارشناسانی که در صنایع مختلف پروژه های طراحی را اجرا می کنند شاید روزی مجبور به تهیه مجموعه های مونتاژی بزرگ بشوند این مجموعه های بزرگ را Large Assembly می گوییم.

در نرم افزار اینونتور جهت کار با مجموعه های مونتاژی بزرگ نیاز به مدیریتی خاص است که انجام آنها باعث بهبود عملکرد و افزایش سرعت کار با قطعات می گردد. نرم افزار Autodesk Inventor توانایی مونتاژ ۱۰۰۰۰۰ قطعه را در یک فایل مونتاژی دارد. این تعداد قطعه در یک مجموعه از تصور ما خارج می باشد !

 به منظور مدیریت مجموعه های مونتاژی بزرگ توصیه های زیر عملکرد سیستم را بهبود می بخشد:

۱-    سعی شود قطعاتی که استفاده نمی شود را غیرفعال (Suppress) نمایید تا حجم فایل  جاری کاهش یابد.

۲-    تا جایی که امکان دارد در مجموعه های بزرگ از زیر مجموعه ها (SubAssembly) استفاده نمایید.

۳-    یک حد آستانه برای تعداد قطعات بزرگ جهت استفاده از مود کاهنده حجم (Express Mode) استفاده گردد. تنظیم استفاده از Express Mode در پنجره Tools>>Application Option  می باشد.این حد آستانه باعث می شود تا برنامه میزان پردازش و محاسبات را روی این حد متمرکز نماید و بدین وسیله از حجم و پردازش غیر ضروری جلوگیری می کند.

همانطور که گفته شد  استفاده از ابزار Express Mode   برای بهبود شرایط کار با مجموعه های بزرگ بسیار کارساز و مفید است. این آپشن کمک می کند تا سرعت کا با مجموعه بزرگ در ۴ الی ۶  نسبت به حالت Full Mode   افزایش یابد .

ترکیب استفاده از این ابزار در کنار ابزار  Substitute Level  و همچنین Shrink Wrap در بخش Level of Detail ارزنده و مفید می باشد.

نکات دیگری در جهت افزایش عملکرد سیستم تاثیر گذار است در ادامه آمده است:

        قراردادن یک دیسک مجزا بر روی سیستم و آدرس دهی حافظه مجازی روی این دیسک افزیش عملکرد سیستم را به میزان ۳۰ درصد باعث می گردد.

        افزایش حافظه با دستیابی تصادفی RAM . با پرشدن کامل حافظه دستگاه طبیعتا باعث کند شدن سیستم می گردد. حتی اگر حجم حافظه مجازی پاسخگوی نیازهای جانبی باشد باز هم سرعت برنامه کاهش می یابد. حال سوال این جاست که برنامه به چه میزان حافظه نیاز دارد. پاسخ این سوال این است که تعیین مقدار حافظه مورد نیاز در برنامه متناسب با تعیین مقدار مصرفی آن در یک عملیات خاص است. برای مجموعه های بزرگ مونتاژی مقدار RAM تاثیر بسزایی در عملکرد بهتر دارد. میزان RAM مورد نیاز برای مجموعه های بزرگ در شکل زیر آمده است.

در پست بعدی ادامه این موضوع آورده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.