قابلیت های جدید محیط Part اینونتور ۲۰۲۵

نسخه جدید نرم افزار اتودسک اینونتور قابلیت های تازه ای را در محیط های مختلف ایجاد کرده است. اتودسک اینونتور ۲۰۲۵ همچنان با ایده  شتاب به‌روزرسانی‌های ورژن ۲۰۲۴ ایجاد شده است. در این پست سعی شده است ابزارها و قابلیت های جدید محیط Part ورژن ۲۰۲۵ نرم افزار inventor را به صورت خلاصه بیان کنیم. در دوره های آموزش گروهی و خصوصی انجمن اینونتور ایران تمامی موضوعات به همراه مثال های متنوع توضیح داده خواهد شد. برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با ما تماس بگیرید.

اولین قابلیت جدید نسخه ۲۰۲۵ در ابزار Finish  دیده می شود. در این ابزار چندین قابلیت بهبود قابل توجه و مهم انجام گرفته است. این قابلیت ها روند کار سریعتر ،کارآمدتر، و به روز رسانی  و هماهنگ سازی  در اعضای مونتاژ  بهبود یافته  و مدیریت مونتاژ را تقویت کرده است.

ابزار  Finish Feature با معرفی فیلترهای انتخابی جدید مدیریت پارامترها را بهبود داده است. اضافه شدن دکمه های include  و exclude همراه با فیلترهای انتخاب بدنه (body) و سطح (surface)  برای استخراج عملیات Make Component   و Make Part از دیگر قابلیت های جدید ابزار Finish  در Inventor 2025 است.

 

در نسخه ۲۰۲۵ اینونتور همچنین به سرعت می توان به پوشه کتابخانه  ابزار FINISH  و فایل XML برای تنظیمات و تغییرات مدیریتی دسترسی پیدا کرد.

قابلیت جدید دیگر اینونتور ۲۰۲۵ در ابزار Hole و ترکیب استاندارد ۱۵۷۸۶ ISO با ابزار طراحی سوراخ است . با این عملیات نسخه اینونتور ۲۰۲۵  با آخرین استاندراد مهندسی مکانیک در نقشه کشی و علائم سوراخ کاری تطبیق داده است.

در استاندارد ISO 15786  برای نشان دادن Hole و عملیات سوراخکاری در انتهای سوراخ دو زاویه  flat w زاویه V و زاویه y معرفی شده است . با این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد که سوراخ هایی را طراحی کنند که مطابق با استاندارد بین‌المللی ISO 1578  است. این قابلیت فوق العاده تعهد شرکت اتودسک به همسویی با آخرین استانداردهای صنعت و پاسخگویی به نیازهای پویای جامعه طراحی را برجسته ‌کرده است.

 

 

قسمتی ازاستاندارد ISO 15786  که مربوط به ابزار HOLE است در عکس زیر آورده شده است شما می توانید این استاندارد را با کلیک روی نام آن دانلود نمایید.

INTERNATIONAL STANDARD ISO 15786

 

ساختار ابزار PATTERN در اینونتور ۲۰۲۵ با معرفی الگوهای مرزی دچار تحول شده است . با این قابلیت جدید کاربران برای تولید الگوها (Rectangular Pattern) می‌توانند محدوده‌های خاصی را بیابند که به تعریف یک منطقه یا ناحیه  (Boundary) اجازه می‌دهد تا جایی که الگو باید اعمال شود، هر نمونه‌ای از الگو که فراتر از این مرزها گسترش می‌یابد به طور خودکار غیرفعال گردد و اطمینان حاصل می‌شود که فقط نمونه‌های مربوط را شامل می‌شود که این الگوی مبتنی بر مرز در آن گنجانده می‌شود. این قابلیت به محیط اسکچ  دو بعدی نیز گسترش یافته است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.