دوره آموزش اینونتور در شرکت تابعه صنایع مس ایران

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. ۸۵ تا ۹۰ درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‫گردد. بطور کلی استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی صورت می گیرد. فرآیندهای پیرومتالورژی از آغاز تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بیش از ۹۵ درصد فلزات با استفاده از این روشها تهیه می‫شوند. گرچه تاکنون روشهای پیرومتالورژیکی غالب بوده‫اند، اما در سالهای اخیر روشهای جدید هیدرومتالورژیکی مورد توجه قرار گرفته و تولید مس و سایر فلزات پایه از طریق این روشها افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال ۱۳۷۶ ، ذخایر معدنی مس در کل جهان (به استثنای چین و شوروی سابق) معادل ۵۷۰۰۰ میلیون تن برآورد گردیده است و ذخیره معادن مس ایران حدود ۱۹۰۰ میلیون تن با ۱۴ میلیون تن مس محتوی می‫باشد که حدود ۳ درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در بر می‫گیرد. طبق بررسیهای انجام شده، ایران از لحاظ ذخایر معدنی مس بر روی کمربند جهانی این فلز قرار گرفته است که در راستای محور شمال غرب ـ جنوب شرق کشور امتداد دارد.

در ۱۲ تیر ماه ۱۳۵۱، شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان، تشکیل و در سال ۱۳۵۵ به شرکت ملی صنایع مس ایران که در برگیرنده کلیه فعالیتهای معادن مس کشور است تغییر نام داد. از وظایف این شرکت، استخراج و بهره برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری می‫باشد. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور به شمار می‫رود.

دوره آموزش مقدماتی نرم ازفزار اتودسک اینونتور (Autodesk Inventor)  برای کارشناسان شرکت تامین تجهیزات مس ایران در بهار ۱۳۹۷ در آموزشگاه کامپیوتر نوین پارسان برگزار گردید. در این دوره آموزشی که به مدت ۳۲ ساعت اجرا شد. محیط های ۲D_Sketch ، Part، Assembly ، Drawing و Presentation   آموزش داده شد. انجام تمرین های مختلف در حین آموزش و پروژه پایانی  در محیط نرم افزار اینونتوراز جمله کارهایی بود که در حین آموزش اجرا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.