تکنیک ایجاد سطح جدید در مدل سه بعدی صلب در نرم افزار Inventor

تکنیک های مختلفی در نرم افزار اتودسک اینونتور برای تغییر هندسه و فرم سطوح ایجاد شده در مدل سه بعدی صلب (Solid Part) وجود دارد. استفاده از ابزار های پنل Surface و Free Form در ایجاد و تغییر هندسه های غیر مقید کاربرد فراوان دارد. در مثال زیر از تبدیل سطح یک قطعه صلب به سطح فرم آزاد و کاربرد ابزار در محیط پنل Surface استفاده شده است تا هندسه جدیدی از قطعه صلب به وجود آید.

 

قدم اول تبدیل یک سطح از قطعه صلب به حالت Free Form با ابزار Convert است.

 

 

قدم بعدی استفاده از ابزار Edit Form و انتخاب سلول مورد نظر و تغییر آن با دوران یا حرکت تا رسیدن به هندسه مطلوب است.

 

در انتها مدل را از حالت Free Form خارج می کنیم. و از پنل Surface و ابزار Replace Face سطح انتخاب شده ابتدایی را به سطح تغییر یافته تبدیل می کنیم تا سطح ایجاد شده در Free Form تبدیل به  مدل صلب سه بعدی گردد. با این عملیات به کمک Surface و Free Form هندسه جدیدی را در محیط مدل صلب سه بعدی ایجاد شد.

 

تکنیک استفاده شده در این پست از ساده ترین تکنیک های تغییر یک سطح قطعه صلب در محیط مدل سازی سه بعدی نرم افزار اینونتور است در دوره های آموزش  نرم افزار اتودسک اینونتور که به صورت آنلاین وکلاس های حضوری انجام می گردد با مثال های واقعی و قطعات صنعتی تمامی مباحث مربوط به مدل سازی سطوح (Surface modeling) و مدل سازی قطعات صلب   (Solid Modeling)  و تکنیک های بیشتری از این نوع عملیات طرح می گردد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری دوره های آموزش Autodesk Inventor با ما تماس بگیرید. البته انجام پروژه های صنعتی و مهندسی معکوس به همراه ایجاد اسناد و نقشه های مهندسی با استانداردهای ASME و DIN و … در انجمن تخصصی و آموزشی اینونتور ایران انجام می گردد.

به امید موفقیت همه عزیران و ایران آباد و آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.