تبدیل نقشه سه نما به فایل سه بعدی۲DTO3DINVENTOR

فایل های دو بعدی مربوط به قطعات که توسط نرم افزار Autocad  ایجاد شده اند همواره در شرکت ها و مراکز طراحی وجود دارند چرا که طراحان قدیمی به جز این ابزار، ابزار دیگری برای طراحی در دست نداشته اند. کار با این فایل ها و ایجاد فایل های سه بعدی قابل استفاده در محیط های سه بعدی نرم افزارهای مدل سازی، یکی از دغه دغه های اصلی مهندسان امروزی می باشد. تصور سه بعدی یک فایل دو بعدی با سه نمای مختلف برای برخی از مهندسان امکان پذیر نیست ! .

یکی از افزونه های محبوب برای کاربران و طراحان افزونه ای است که توانایی تبدیل فایل های دو بعدی به فایل سه بعدی را دارد. فرایند کاری با این افزونه به این شکل است که ابتدا نماهای دو بعدی کشیده شده در نرم افزارهایی چون Autocad را که به صورت فرمت DWG است در محیط دو بعدی (SKETCH) نرم افزار اینونتور باز کرده و با کشیدن و رها کردن نماهای مورد نظر را کپی می نماید.

سپس به محیط Part در نرم افزار Inventor رفته و بر حسب نمای دو بعدی احضار شده از اتوکد یکی از صفحات کاری نرم افزار اینونتور را انتخاب کرده و Paste نمایید. حال به محیط سه بعدی نرم افزار رفته و روی ابزار BaseView کلیک کرده و روی نمای اصلی قطعه رفته و با ماوس آن را کشیده و رها کنید.

 

به همین صورت تک تک پروفیل های دو بعدی را می توانید حجم دهید تا کل موضوع سه بعدی ایجاد گردد.

  

لینک دانلود  افزونه    ۲DTO3DINVENTOR

این افزونه برای ورژن ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نرم ازافزار اینونتور قابل استفاده می باشد.

جهت راهنمایی بیشتر می توانید  فایل PDF  را لینک شده به این پست را دانلود نمایید و مراحل کاری این افزونه را بهتر بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.