نکاتی در مدلسازی مجموعه های بزرگ در نرم افزار اینونتور

نرم افزار Autodesk Inventor  جهت مدل سازی و انجام عملیات مختلف  با مجموعه مونتاژی های بزرگ   (Large Assembly) ابزارهای قدرتمند و زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.  در این پست سعی شده است چند نکته هنگام کار با مجموعه های بزرگ در نرم افزار اتودسک اینونتور گوشزد شود.

برای بهبود کیفیت مونتاژ های بزرگ در نسخه های مختلف نرم افزار اینونتور استانداردهای سخت افزاری باید رعایت گردد. به طور مثال برای نسخه Inventor 2016  حداقل حافظه Ram  مورد نیاز بر حسب تعداد قطعات یک مجموعه مونتاژی در جدول زیر آوره شده است.

نرم افزار اینونتور بیشتراز ۱۰۰۰۰۰۰ قطعه استاندارد در بیش از ۲۰ شاخه مختلف دارد. ایجاد یک کتابخانه کاربر Custom Content برای افزایش سرعت احضار قطعات هنگام کار با مجموعه های بزرگ اهمیت دارد.  اگر در مجموعه مونتاژی فقط به شاخه خاصی از قطعات استاندارد نیاز دارید کافی است قطعات مورد نظر را در فولدر کتابخانه کاربر کپی کنید تا با  محدود کردن جستجو برای نرم افزار سرعت کار را چند برابر افزایش دهید.

 

 

تنظیم بروزرسانی اتوماتیک مجموعه مونتاژی پس از تغییرات یک اصل مهم است. با این تنظیم خودکار توسط نرم افزار اینونتور در مجموعه های مونتاژی بزرگ زمان بروز رسانی را کاهش می دهد.

در صورت عدم تنظیم خودکار بروزرسانی مجموعه هشدار زرد  رنگ فلش آپدیت در کنار نام مجموعه توسط نرم افزار آورده می شود  که با کلیک روی آن بروزرسانی صورت می گیرد.

ساده سازی مجموعه های کوچک (Sub Assembly) در مجموعه های بزرگ با ابزارهای موجود در نرم افزار سایز فایل را کوچک می کند. با این عملیات سرعت کار و عملیات ویرایش افزایش می یابد.

 

با ابزارهای جدید در نسخه های اینونتور ۲۰۲۰ و بالاتر همچون Define Envelops و Fill Voids و … می توان ساده سازیهای زیادی را در مجموعه شکل داد یا با تغییر فرمت یک زیر مجموعه همانند موتور در شکل زیر به فرمت SAT File حجم فایل را کم نمود. با این عملیات حجم مجموعه حدود ۷۰ درصد کاهش می یابد

در پست های بعدی شما را با ابزارهای دیگر مدل سازی و کار با مجموعه های بزرگ در نرم افزار اتودسک اینونتور آشنا خواهیم نمود. برای آشنایی با کلاس های آموزشی و فرایند ثبت نام با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.