نکاتی از قابلیت جدید اینونتور ۲۰۲۳ در محیط های Part و Assembly

در این پست شما را با قابلیت های جدید دیگری در نسخه اینونتور ۲۰۲۳ آشنا می کنیم. این قابلیت ها در محیط پارت و مونتاژ قابل انجام هستند:

 

همان طور که می دانیم  نرم افزار اتودسک اینونتور قابلیت قرار دادن محدوده تلرانسی برای ابعاد طولی مدل طراحی شده قابل انجام است  و می توان با ابزار Parameter و در پنجره آن  گزارش های مهندسی و طراحی از قبیل تغییرات وزنی و مرکز جرم یا تغییرات ابعادی تلرانسی برای حالت های(شرایط بیشترین مواد) MMC یا (شرایط کمترین مواد) LMC دریافت نمود. حا در نسخه اینونتور ۲۰۲۳ قابلیت قراردادن بازه تلرانسی برای  اندازه Fillet ایجاد شده است.

در نسخه ۲۰۲۳ اتودسک اینونتور و در محیط Part و برای ابزار نوشتن Text امکان استفاده از خاصیت Custom iProperties فراهم آمده است. در حالیکه در نسخه های پیشین فقط از خاصیت Standard iProperties برای ابزار Text استفاده می شد.

 

انجام تنظیمات جدید در نسخه ۲۰۲۳ Inventor در محیط مونتاژ و در Bill of Materials به این صورت که در BOM می توان عملیات مخفی کردن قطعه و ترتیب اعداد نمایش قطعات را برای قطعات ساپرس Suppressed Components   تنظیم نمود.

همچنین حالت های متفاوتی برای نمایش قطعات و زیر مجموعه ها در BOM آورده شده است. (شکل زیر)

قابلیت جذاب دیگری که در Inventor 2023 در محیط مونتاژ بوجود آمده است امکان اعمال قیود و اعمال روابط بین قطعات در حالت ساپرس بودن قطعات است.

 

همچنین امکان بی اثر کردن Suppressed یک قید در زمان ایجاد آن بوجود امده است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.