مقایسه Autodesk Fusion 360 با Autodesk Inventor

آیا بدنبال راه حل های مهندسی جدید برای پروژه های بعدی خود هستید. به شما توصیه می کنم این پست را مطالعه نمایید من در این پست دو نرم افزار مکانیکی عالی را با هم مقایسه می کنم نرم افزار inventor و fusion360 . کدام نرم افزار برای بهبود فرایند طراحی مناسب تر هستند؟

Invntor و Fusion 360 هر دو توسط شرکت Autodesk ارائه شده اند و در نگاه اول بسیار شبیه به هم هستند. ولی اگر عمیقتر توجه کنیم تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد این تفاوت ها ممکن است برای شما مهم باشد تا تصمیم بگیرید کدام نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای پروزه شما مناسب تر است. در ادامه این پست به آن خواهم پرداخت.

به عنوان مثال، مایا (Maya) برای انیمیشن های سه بعدی تخصصی است در حالی که Civil 3D برای اهداف مهندسی عمران و سازه است. برنامه‌هایی مانند Fusion360، Inventor، Solidworks، CATIA و غیره برای مدل‌سازی قطعات در فضای سه‌بعدی و سپس قرار دادن آن‌ها در مجموعه‌های سه‌بعدی طراحی شده‌اند.

نرم افزار Autodesk Inventor یک برنامه CAD است که برای اولین بار ۲۰ سال پیش تولید شد. هدف این نرم افزار متخصصان و مهندسیی است که در پرژه های مکانیکی و طراحی مهندسی کار می کنند. این نرم افزار مدل سازی سه بعدی قدرتمند است که قادر به ایجاد و طراحی مدل های پیچیده با هزاران قطعه آماده و استاندارد است. نرم افزاری پایدار و قابل اعتماد و انعطاف است و طیف بزرگی از ابزارهای سفارشی را ارائه می دهد.

Autodesk Inventor ابزارهای مهندسی با کارایی بالا را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان تولید قطعات مکانیکی دقیق را می دهد.  همچنین می‌توانید مستندات را جمع‌آوری کنید و شبیه‌سازی‌ها و آزمایش‌هایی را برای آماده‌سازی مدل خود برای تولید انجام دهید.  شبیه سازی در Inventor یک مزیت واقعی محسوب می گردد.  Inventor فرصتی برای انجام شبیه سازی پویا و تحلیل استرس بر روی قطعاتی که ایجاد کرده اید و همچنین مجموعه های بزرگ را ارائه می دهد. این برای پیش بینی عملکرد واقعی محصول شما و بهبود فرآیند تکرار شما عالی است . برخی از این ابزارهای قدرتمند به شما این امکان را می دهند که تنظیمات مونتاژ سریع یا طراحی به طور خاص برای ورق های فلزی  (Sheet Metal) و قالب ها را فعال کنید .  همچنین می‌توانید اجزای استاندارد از قبل را از یک کتابخانه انتخاب کنید. اتوماسیون طراحی نیز مزیت بزرگی است که توسط Autodesk Inventor ارائه شده است با استفاده از iLogic، طراحی می تواند قوانین اتوماسیون را برای مجموعه ها اعمال کند.

 

Autodesk Fusion 360  یک نرم افزار سه بعدی بسیار جدیدتر است، با این حال، محبوبیت زیادی در بین حرفه ای ها و علاقمندان به دست آورده است. این نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) و مهندسی به کمک کامپیوتر (CAE) را ترکیب می کند. این طراحی مدرن تری دارد و ابزارهای متعددی برای طراحی، شبیه سازی و تولید در اختیار شما قرار می دهد .  Fusion360 یک انتخاب عالی برای پروژه های مهندسی، قطعات مکانیکی و طراحی محصول خواهد بود. همچنین ذکر این نکته ضروری است که Fusion 360 مبتنی بر داده ابر ( cloud-based) است و کار در تیم را بسیار آسان‌تر می‌کند.

Inventor و Fusion هر دو تجربه بسیار پیشرفته با قابلیت های جالب را برای طراحی دارند .  می توانید تست های استرس، و شبیه سازی ها را انجام دهید یا مستندات لازم را دریافت کنید. اگر قصد دارید مدل های خود را پرینت سه بعدی کنید، آنها همچنین به شما اجازه می دهند فایل ها را آماده کنید.

 

 

همانطور که گفته شد

Fusion 360 تقریباً همه عملکردهای مشابه Inventor را انجام می دهد، اما تفاوت اصلی این است که Fusion360 یک برنامه مبتنی بر ابر است. یک تیم می تواند به راحتی با استفاده از Fusion360 همکاری کند. برای مثال، اعضای مختلف تیم ممکن است روی بخش‌های مختلف محصول کار کنند و آن بخش‌ها را در مجمع عمومی به هم پیوند دهند. ارتباط و ارسال فایل برای نرم افزارهای دیگر CAD همچون سالید ورکز، کتیا، NX ، اینونتور و … به سادگی توسط فیوژن ۳۶۰ انجام می شود.

پس از در نظر گرفتن بسیاری از این برنامه ها و اهمیت رابط کاربری شروع به درک این موضوع کردم که باید برای یادگیری هر نرم افزار CAD وقت و انرژی صرف کنید.  هم Fusion360 و هم Inventor ابزارهای قدرتمندی هستند که دارای توابع و گزینه های زیادی هستند (منظورم توابع و گزینه های زیادی است).  ظاهر و احساس Fusion360  شاید دوست داشتنی تر باشد ، اما در نهایت هر دو Inventor و Fusion360 بسیار خوب طراحی شده‌اند و تلاش می‌کنند تا لبه‌های برتر را پیش ببرند.

کلام آخر

اگر چه احترام زیادی به  Fusion360 قائل هستم ، اما در پایان روز، Inventor  را به عنوان برنامه‌ای قوی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و توانمندتر می توان در نظر گرفت . شرکت Autodesk پول زیادی را صرف تبدیل Inventor به یکی از برنامه های شاخص خود کرده است تا نیاز صنایع برتر جهان را برآورده نماید. جدول زیر مقایسه دو نرم افزار را نشان می دهد که Fusion 360 تنها در قیمت نسبت به Inventor موفق تر است و در آیتم های دیگر این Inventor است که گوی سبقت را پیش گرفته است.موضوع مهم برای کاربران ایرانی مشکلات عدم داشتن اکانت معتبر برای دریافت و یا ارسال فایل ها در حالت cloud- base است هر چند امکان کار با فایل ها در حالت آفلاین مهم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.