مفهوم انعطاف پذیری قطعات در نرم افزار اینونتور

انعطاف پذیری یک قطعه و یا زیر مونتاژ در مجموعه مونتاژی  هایی که دارای حرکت هستند بسیار اهمیت دارد . به طور معمول از زیر مونتاژها (Sub_Assembly) در موقعیت های مختلف در مونتاژ استفاده می شود. در صورتی که زیر مونتاژها به صورت انعطاف پذیر تعریف شوند هر جزء از زیر مونتاژ می تواند به صورت منفرد نسبت به سایر اجزاء تعریف گردد. این قابلیت که اجزاء زیر مونتاژ بتوانند در موقعیت های مکانی متفاوتی در مجموعه مونتاژی قرار گیرند را انعطاف پذیری (Flexibility) می نامیم.

برای آنکه یک زیر مونتاژ ویژگی انعطاف پذیری به خود بگیرد باید در مرورگر یا محیط گرافیکی روی زیر مجموعه کلیک راست کرده و گزینه Flexible را انتخاب کنید. یک آیکن که تعیین کننده انعطاف پذیر بودن زیر مونتاژ است در کنار آن در مرورگر ظاهر می شود. جهت خارج کردن حالت انعطاف پذیر باید روی زیر مونتاژ کلیک راست کرده و گزینه Flexible را از حالت انتخاب خارج نمایید.

هدف از ایجاد یک مجموعه مونتاژی نمایش حرکت واقعی قطعات و زیر مجموعه ها در محیط مونتاژ است . به کمک مفاهیمی مثل انعطاف پذیری می توان رفتار واقعی یک قطعه یا زیر مجموعه را در مکانیزم تعریف نمود. در دوره های آموزش محیط مونتاژ که توسط انجمن اینونتور ایران ارائه می گردد تمامی حالت های واقعی یک مکانیزم توضیح داده می شود. امیدواریم شما نیز از تمامی امکانات نرم افزار آگاهی داشته و از آن استفاده نمایید. تیم انجمن اینونتورآماده ارائه کلاس های آموزش در محل شرکت شما می باشد. همچنین هر گونه سوال و ابهامی از ابزارهای این نرم افزار دارید را با ما در میان بگذارید.

توضیح آخر اینکه در آموزش و تدریس خصوص نرم افزار اینونتور و کلاس های عمومی آموزش نرم افزار inventor به طور جامع و کامل تمامی تکنیک های مورد استفاده در هوشمند سازی این نرم افزاردر محیط مونتاز تدریس خواهد شد. امیدواریم شما را در این دوره ها ملاقات کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.