شبیه سازی دینامیکی با نرم افزار اینونتور (Dynamic Simulation)

یکی از ابزارهای قدرتمند و کمتر دیده شده در نرم افزار اتودسک اینونتور شبیه سازی دینامیکی (Dynamic Simulation) قطعات و مجموعه های مونتاژی است. در این پست مروری بر قابلیت های ابزار شبیه سازی دینامیکی در نرم افزار اینونتور انجام می گردد.

به طور خلاصه در شبیه سازی دینامیکی رفتار جنبشی و حرکتی طراحی انجام شده پیش بینی می گردد اینکه حرکت به چه صورتی انجام می شود و نیروهای چگونه روی قطعات اعمال می گردند. با توجه به اینکه در محاسبات انجام شده اجسام صلب در نظر گرفته می شوند عملیات شبیه سازی سریع انجام می گردد در عین حال که تنش های داخلی، کرنش ها و تغییر شکل ها نادیده گرفته می شود.

چه نوع مسئله هایی با شبیه سازی دینامیکی قابل حل است ؟

به شکل زیر توجه کنید. یک صفحه فلزی که توسط یک پیستون باز و بسته می شود.

طیف وسیعی از مسائل دینامیکی را می توان با شبیه سازی دینامیکی حل نمود به طور مثال می توان مسئله های زیر را در شبیه سازی دینامیک با نرم افزار اینونتور حل نمود:

  • پیش گویی نحوه حرکت یک لولای پیچیده با توجه به اعمال یک نیرو،
  • محاسبه ماگزیمم نیروی برشی در یک اتصال پینی،
  • محاسبه ابعاد یک فنر برای اینکه پاسخگوی توابع طراحی باشد،
  • محاسبه اندازه یک پیستون هیدرولیکی برای تامین نیروی کششی کافی،
  • پیش گویی اثرات اصطکاک در یک مجموعه نیروگاهی،

 

 

 

 

مقایسه تحلیل اجزای محدود (FEA)  با شبیه سازی دینامیکی

 

از بسیاری از جهات محاسبات و تحلیل اجزای محدود در مقابل شبیه سازی دینامیکی همانند دو روی یک سکه هستند. در FEA محاسبه تنش های ساختاری ، کشش ها و تغییر مسیرها و تغییر مکان ها را انجام می دهد در حالیکه در شبیه سازی دینامیکی محاسبات جابجایی، نیرو، شتاب و گشتاورها در یک مکانیزم حرکتی را انجام می دهد.

در دوره های پیشرفته آموزش نرم افزار اتودسک اینونتور یکی از محیط هایی که به آن پرداخته می شود محیط شبیه سازی دینامیکی dynamic Simulation است. در این آموزش در کنار بیان تئوری حاکم بر فرایند شبیه سازی مثال های مختلفی از شبیه سازی قطعات و مجموعه ها حل می گردد. جهت شرکت در دوره ها با ما تماس بگیرید.

 

****** پست ها و موضوعات مرتبط

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.