تحلیل تنش بدنه های نازک در نرم افزار اینونتور

تحلیل تنش در نرم افزار اینونتور برای بدنه های نازک همراه با آماده سازی هایی برای آن بدنه همراه است. در این پست آموزش اینونتور به بررسی روش آنالیز قطعات نازک و پوسته ها (Thin Bodies) خواهیم پرداخت.

در برخی از زمان ها مدل ها دارای اجزایی هستند که دارای دیوارهای نازک نسبت به اندازه کلی مدل هستند، برای این موضوع می توان ورق فلزی (SheetMetal) یا قطعات پلاستیکی(Plastic Part)   را مثال زد. جهت تحلیل و آنالیز تنش این بدن ها باید تنظیمات و آماده سازی هایی در محیط آنالیز تنش نرم افزار اینونتور (stress Analysis) صورت گیرد.روش تجزیه و تحلیل استاندارد  بر روی این چنین مدل ها یی می تواند باعث افزایش زمان و ناپایداری در محاسبات گردد. برای مقابله با این پدیده، می توانید از ابزارهایی که در پنل Prepare  محیط تنش وجود دارد استفاده کنید تا بدنه های نازک دیوار را به عنوان پوسته های سطحی تبدیل نماید.

هنگامی که از ابزار Find Thin Bodies استفاده می کنید، مدل اسکن می شود و هر بدنه دارای یک نسبت طول و ضخامت بالا به عنوان بدنه نازک شناسایی می شود و به شما امکان می دهد که سطوح متوسط ​​را برای بدنه مورد نظر ایجاد کنید.

این امکان وجود دارد تا به کمک ابزار MidSurface برای تولید سطوح متوسط ​​برای بدنه هایی که از قبل به عنوان بدنه های نازک شناسایی شده اند  استفاده گردد. همچنین می توان از ابزار Offset برای ایجاد یک پوسته از سطوح انتخاب شده استفاده کرد.

وقتی سطوح میانی یا پوسته های افست شده ایجاد می شوند، می توانید آنها را به حالت جامد تبدیل کنید و آنها را در مرورگر انتخاب کنید، کلیک راست کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که بارها و مقادیری که به بدن های جامد اعمال می شوند قبل از آماده شدن آنها به عنوان بدنه های نازک تبدیل شده به عناصر پوسته و ممکن است نیاز به حذف شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.