تبدیل بدنه سطح (Surface Body) به بدنه صلب (Solid Body)

بسیاری از مواقع بنا به نیازهای مدل سازی باید ابتدا یک مدل سطح را ایجاد نماییم و سپس آن را تبدیل به مدل صلب کنیم. روش تشخیص یک مدل سطح در اینونتور بسیار ساده است در واقع نوع نمایش آن در محیط گرافیکی کاملا از جسم صلب متفاوت می باشد و آن بصورت یک سطح نازک شفاف رنگی نمایش داده می شود.همچنین در مرورگر نیز علامت مشخصه آن نشان داده می شود.در ابتدا به تعریف کلی دو بدنه سطح و بدنه صلب می پردازیم.

یک بدنه سطح (Surface Body)  جسمی است که هیچ حجمی از خود ندارد و فقط یک سطح دور آن را پوشش داده است. در واقع این بدین معنی است که در آن نمیتوان از آب  و یا سیال دیگری پر کرد. در حالیکه یک بدنه صلب (Solid Body) جسمی است که حجم دارد و یک شکل بسته است یعنی بسته به حجم آن می توان در آن از آب پر نمود. در ادامه روشی که یک مدل سطح را به مدل صلب تبدیل می کند توضیح داده شده است.

اولین چیزی که باعث تمایز سطح می گردد برداشتن تیک از آیتم Translucent در درخت طراحی از روی Surface Body  است.

 

مرحله بعد استفاده از ابزار Thicken / Offset است .تمام سطوح را انتخاب و با انتخاب ضخامت کاید Ok را بزنید. با این ابزار چون سطوح دارای ضخامت شده اند و حجمی را ایجاد کرده اند لذا به یک قطعه صلب تبدیل می گردد.

 

 

در حال حاضر یک شکل بسته بوجود آمده است برای ادامه می توان با ابزار Boundry Path مرز بسته را ایجاد نمود و با Stitch کل شکل را به یک جسم صلب تبدیل کرد.

One thought on “تبدیل بدنه سطح (Surface Body) به بدنه صلب (Solid Body)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.