بهبود عملکرد مجموعه مونتاژی با ابزار shrinkwrap

در مجموعه های مونتاژی به ویژه زمانی که با مجموعه های بزرگ سروکار داریم بهبود عملکرد و کاهش حجم ذخیره سازی مورد نظر قرار می گیرد. یکی از ابزارهایی که این هدف را میسر می سازد ابزار Shrinkwrap است. این ابزار از نسخه ۲۰۱۸ نرم افزار اینونتور به طور کامل دگرگون شد و قابلیت های زیادی را در خود ایجاد کرد. کارایی و قابلیت های بی نظیر shrinkwrap زمانی خود را نشان می دهد که شما با مونتاژهای بزرگ سروکار دارید حتی زمانی که می خواهیم با فایل های مدل و قطعه کار کنیم این ابزار قابل استفاده و دسترس است.

 

حذف جزئیات غیر ضروری از مدل سه بعدی در مجموعه مونتاژی با ابزار  shrinkwrap به سادگی با این ابزار انجام می گیرد. این عملیات به شدت کیفیت بصری مدل سه بعدی را افزایش می بخشد. با ابزار Shrinkwrap به سادگی حذف پخ ها  (chamfers)، فیلت ها  (fillets)، نمایه های کوچک (small part)، سورخ ها  (holes)،  و غیره را می توان انجام داد و مدل پیچیده را برای استفاده در  مدل های آماده BIM آماده نمود.

چند قابلیتی که در فرایند آماده سازی فایل مونتاژی می توان انجام داد در اشکال زیر توضیح داده شده است.

قابلیت۱) با انتخاب ابزار Remove part by size  می توان نمایه و قطعاتی که از اندازه دلخواه کوچکتر هستند را حذف نمود. در ابتدا سایز نمایه مورد نظر مثل طول پیچ را انتخاب می کنیم نرم افزار با این انتخاب تمامی نمایه های مشابه و یا درگیر موضوع را همچون مهره و واشر را انتخاب و حذف می کند. در نظر بگیریم که در یک مجموعه بزرگ ده ها پیچ و مهره وجود دارد با این ابزار چقدر سرعت انجام کار را بالا می برد.

 

قابلیت۲) با استفاده از تب Exclude در ابزار shrinkwrap   می توان نمایه های خاص همچون راهگاه ها، مسیرهای خنک سازی که مربوط به قالب پلاستیک هستند را انتخاب و آن ها را حذف نمود.

 

قابلیت۳) با استفاده استفاده از Features  می توان نمایه هایی مثل سوراخ، پخ، پاکت و فیلت را انتخاب و ساده سازی مجموعه مونتاژ را انجام داد. تنظیمات دیگر را نیز می توان در بخش Style انجام داد.

توضیح آخر اینکه در کلاس های گروهی و خصوصی انجمن اینونتور ایران کلیه ابزار های جدید و قابلیت های آن که در آخرین نسخه نرم افزار اینونتور یعنی autodesk inventor2020 آمده است توضیح داده می شود و با انجام تمرین های مختلف و پروژه های مرتبط کیفیت آموزش نرم افزار اینونتور مطلوب می گردد.

***** پست ها و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.