چگونه بلوک های اتوکد را در اینونتور استفاده کنیم

بلوک ها (Blocks) در نرم افزار اتوکد (Autocad) مجموعه ای از خطوط و منحنی هایی هستند که یک شئی را ایجاد می کنند. این موضوعات ترسیمی در قالب موضوعی واحد و با نام مستقل در نرم افزار اتوکد ایجاد می شوند. هر بلوک دارای نام و نقطه درج مختص به خود است. استفاده از بلوک ها باعث کاهش حجم فایل ذخیره شده در سیستم و افزایش سرعت ترسیم می گردند. استفاده از بلوک ها بواسطه نقش کاربردی آن بسیار رایج و رو به افزایش بوده است. سایت هایی وجود دارند که به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه بلوک هایی را آماده دارند تا در اختیار کاربران قرار دهند. برخی از این سایت ها عبارت اند از:

WWW.Cad-block.COM  ,   WWW.Bibiocad.com    , WWW.DWGMODELS.COM

WWW.Cadblocksfree.com ,      WWW.Cad-Block.net

قابلیت استفاده از بلوک های اتوکد در نرم افزار اتودسک اینونتور وجود دارد. در واقع Sketch Block   های نرم افزار Autodesk Inventor همان بلوک های اتوکد هستند هر چند تفاوت هایی بین فرایند ایجاد و استفاده آنها وجود دارد. بلوک های Autocad در نرم افزار Inventor تنها در محیط ترسیم (Drawing) قابل استفاده هستند و در فایلهای الگوی Inventor DWG مربوط به محیط ترسیم قابل احضار هستند این بدین معینی است که فایل های ترسیم با فرمت IDW  ترسیم توانایی احضار فایل های بلوک اتوکد را ندارند.

 

دو روش برای احضار فایل های DWG مربوط به بلوک های اتوکد در اینونتور وجود دارد.

روش اول:

Copy از نرم افزار اتوکد و Paste کردن در محیط اینونتور

روش دوم:

وقتی در محیط ترسیم اینونتور هستیم روی آیتم Autocad Block رایت کلیک کرده و آیتم Import Autocad را احضار کنیم . نکته مهم اینکه بلوک هایی قابل احضار هستند که در نرم افزار اتوکد با روش Write Block ایجاد شده اند.

 

***** مقالات و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.