فرایند مدل سازی توری فلزی (ورق مش بندی) با اتودسک اینونتور

توری فلزی پرسی چیست:

توری پرسی ورقه های توری یا مشی است که از درهم بافته شدن رشته های فلزی، فولادی، فیبر و یا مواد انعطاف پذیر دیگر تهیه می شود. توری پرسی یا فنس پرسی یک محصول فلزی همه کاره است که به طور مؤثر در کاربرد های بی شماری در سراسر جهان استفاده می شود. در مشاغل صنعتی و تجاری، توری مش نیز یک محصول متداول است که هر روزه استفاده می شود که شکلی مشابه فنس پرسی دارد . شکل زیر یک نمونه فنس را نشان داده است.

مش پرسی در ابعاد مختلفی تولید می شوند؛ مش یا توری های ریز از جنس مفتول با ابعاد ۲٫۲ تا ۵ میلی متر و توری های درشت که از ۲ تا ۶ سانتی متر به بالا ساخته می شوند.

برای تولید توری پرسی، ابتدا سیم های مفتول را پرس و به صورت مفتول کنگره دار و مواج در می آورند.این مفتول می تواند مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه یا مفتول مسوار باشد که توسط دستگاه، این رشته های موج دار به هم بافته می شوند و ساختار یکپارچه و محکمی را به خود می گیرند.

 

 

مدلسازی توری فلزی در اتودسک اینونتور

مدلسازی توری موج دار در نرم افزار اینونتور در دو محیط Part و Assembly قابل انجام است. در ادامه این پست فرایند مدل سازی در محیط Part توضیح داده خواهد شد. در فرایند مدلسازی تنها با ۳ دستور sweep، Circular Pattern و Rectangular Pattern مدلسازس توری مش بندی انجام گرفته است.

قدم ۱) ابتدا در محیط Sketch ، پروفیل اصلی توری را با توجه به ابعاد مورد نظر می کشیم.

قدم ۲)در مرحله بعد با کشیدن مسیر و پروفیل مقطع سیم توری یک الگو از توری را با دستور Sweep مدل سازی می کنیم.

قدم ۳) با ابزار Circular Pattern یک پترن دایره ای به تعداد ۴ عدد را ایجاد می کنیم.

 

قدم آخر) با Rectangular Pattern به تعداد مورد نیاز در طول و عرض( راستای افقی و عمودی) الگوی ایجاد شده را کپی می کنیم.

 

****** پست ها و موضوعات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.