ایجاد نماهای نقشه از نماهای الگو

یکی از ابزار هایی که  در محیط نقشه کشی نرم افزار اینونتور (Drawing) کاربرد زیاد دارد و سرعت ایجاد نماها را افزایش می دهد ابزار Replace Model Reference است.

فرض کنید که از یک مدل که در محیط Part ایجاد کردهاید ، نماهای خاصی همچون نمای جلو، بالا و راست را ایجاد کرده اید و می خواهید برای مدل های دیگر نیز از همین سبک نماها استفاده کنید. ابزار Replace Model Reference  در بخش Manage محیط نقشه قرار دارد برای انجام این ابزار باید یک ذخیره سازی مجدد با نام دلخواه از نقشه الگو انجام دهید و سپس با اجرای این دستور و انتخاب مدل مورد نظر با آدرس دهی آن این عملیات را انجام داد.

ابزار Replace Model Reference  همچنین این امکان را می دهد که علاوه بر جایگزین نمودن نماها، اجزای دیگر نقشه همچون لیست جدول قطعات (Part List) ، جدول خم (Bend Table) و یاداشت (Note)  را نیز از الگوی انتخاب شده تبعیت نماید. پروسه این عملیات  پس از ایجاد نما ها با این روش ممکن است که مقیاس نقشه ها درست نباشد برای رفع این اشکال هنگام باز شدن پنجره نما Scale دلخواه را وارد نمایید.

در این پست یکی از ابزارهای پرکاربرد محیط نقشه کشی نرم افزار اینونتور توضیح داده شد. بدون شک دانستن هر یک از ابزارهای این محیط و یا محیط های دیگ نرم افزار اینونتور کمک زیادی را در کاهش زمان نقشه کشی و کاهش هزینه دارد. در دوره های آموزش این نرم افزار که در انجمن اینونتور برگزار می گردد تمامی دستورات و ابزارهای محیط نقشه کشی توضیح داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.