طراحی اتصالات جدا شدنی (پیچ و مهره) در نرم افزار اینونتور

محیط طراحی اتصالات پیچی (Bolt Connection)  در نرم افزار اینونتور بسیار قدرتمند و هوشمند می باشد این ابزار در بخش Design محیط مونتاژ  قرار داده شده است. در این پست آموزش نرم افزار مهندسی اینونتور به بررسی طراحی پیچ و مهره در محیط مونتاژ نرم افزار اینونتور خواهیم پرداخت. به کمک شتاب دهنده طراحی (Design Accelerator)  در محیط طراحی اتصالات پیچ علاوه بر اینکه اتصالات جدا شدنی پیچ، مهره، واشر مدل سازی و طراحی می گردد سطح قطعه را نیز متناسب با قطر پیچ و تلرانس مورد نظر سوراخ می کند این حفره جهت عبور پیچ در قطعه بکار می رود. این یعنی اینکه علاوه بر اتصالات اضافه شده در محیط مونتاژ نمایه Hole را نیز به مونتاژ اضافه می کند.

ممکن است در یک قطعه یک سوراخ را از قبل ایجاد کرده باشید به کمک طراحی پیچ مشابه همان سوراخ به طور خودکار اضافه می گردد.

پس از اتصال پیچ در مجموعه سوراخ ها در محدوده مشخص خود ایجاد می شوند و این امر باعث می گردد که از تراز بودن همه سوراخ ها در سطح قطعه اطمینان حاصل گردد.

اگر به هر دلیلی نیاز به ویرایش تعداد سوراخ ها در طرح باشد به سادگی قابل انجام است . فقط کافی است که تنظیمات الگو را به طور مثال از تعداد ۳ به ۴ تغییر دهید. هر گونه تغییر در طرح باید با بروز شدن مدل که در قسمت مرورگر نمایش داده می شود همراه باشد.

 

 

 

توضیح انتهایی اینکه در دوره پیشرفته آموزش نرم افزار اینونتور که به صورت کلاس گروهی و یا انفرادی قابل اجرا می باشد کلیه مباحث طراحی اجزاء مکانیکی همچون پیچ و مهره، شفت، یاتاقان، فنر پیچشی، فنر کششی، فنر فشاری، فنر بشقابی، بادامک، انواع چرخدنده، چرخ زنجیر، ترمز ها، اتصالات پینی، خار و … به طور مفصل آموزش داده شده و مثال های متنوعی از هر بحث به صورت تمرین کلاسی انجام می گیرد.

 

با سپاس از انتخاب سایت انجمن اینونتور ایران- مدیریت سایت بشارتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.